BasBQ
Beef en Steak

Hardware - DIY - Deze BBQ-er ook een nieuwe Tafel voor mijn Weber 57.

Thanx to Vogels post http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11174.0 en het gemis van een goede werkruimte tijdens het BBQ-en werd het tijd om de koe bij de horens te nemen. Ik heb gekozen voor een houtenblad ipv een betonblad.

Het model van de post van Vogels welke ik ga namaken. Many thanx voor de duidelijke tekening.
1_zpsd2mnedwg.jpg


Lege tekening:
Ik heb gekozen voor balken van 85x85 en planken van 16 omdat mijn lokale houtboer dit zo had liggen. Daarom heb ik de tekening aangepast.Voor diegene die deze tekening willen gebruiken heb ik de maten weggehaald.
print_zpsro3b44al.jpg


Mijn zwager aka "De Timmerman":
IMG_7710_zpskkauh5np.jpg


IMG_7711_zpsk6fqhyyx.jpg


IMG_7712_zpsccjtdk8r.jpg


Frees instellen:
IMG_7713_zps75dqt9jr.jpg


IMG_7714_zpsmyn8nqet.jpg


IMG_7716_zps92wanan8.jpg


Buitenkant frame zonder latje:
IMG_7721_zpspu3v6ijf.jpg


Latjes zagen voor de planken blind aan vast te schroeven. Deze latjes komen van het afval van het blad dus zo worden deze nog goed gebruikt:
IMG_7734_zps2h6pawki.jpg


Buitenkant frame met latje:
IMG_7740_zps2frdgdhg.jpg


Buitenkant klaar:
IMG_7739_zps5cog0lbr.jpg


Frame volledig klaar voor haaks te stellen:
IMG_7741_zpstyalgp91.jpg


Frame klaar en de zijkanten voorzien van planken:
IMG_7742_zps4nadcfaa.jpg


Achterkant bijna klaar:
IMG_7744_zpsrlbruevi.jpg


Achterkant klaar:
IMG_7745_zpsompkvlxh.jpg


Wieltjes er onder:
IMG_7746_zpscivnfyal.jpg


Blad er op:
IMG_7749_zpscxunala8.jpg


Gat gemaakt van 60,5 voor de BBQ:
IMG_7753_zpsywuwfrzq.jpg


IMG_7754_zps3qhd91x7.jpg


Netjes afwerken:
IMG_7757_zpsxv0hxhyk.jpg


Handvaten er af slijpen:
IMG_7762_zpspsexsidw.jpg


IMG_7759_zps94blecsd.jpg


Het onderstel en het oude tafeltje mogen naar de stort:
IMG_7758_zpsyr3x6ldj.jpg


Past precies. De BBQ hangt op 6 sleufduimen:
IMG_7763_zpsddmx7wnt.jpg


Voorbeeldje voor de sleufduim:
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-sleufduim-rvs-65-mm-4-stuks/p/B466575


Tegel op maat slijpen voor midden onderin:
IMG_7764_zps2m1uoe9j.jpg


Het eindresultaat en natuurlijk meteen testen:
IMG_7770_zps7t5biq44.jpg


De deurtjes moeten nog vastgemaakt worden maar dit is een kleinigheidje. Verder ben ik tevreden over de tafel.


 
Mooi!
 
E-Hoog zei:
Mooi hoor :). Ga je het hout nog beitsen/olieen?

ben ik nog niet helemaal over uit...misschien whitewash of naturel lak

Misschien ga ik er ook een beide kanten een tegel inleggen van 60x60 voor snij werk etc...
 
Mooie fafel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi hoor
 
Mooie tafel hoor
 
Heel gaaf gemaakt, vooral de verbindingen in het frame, ben ik fan van  :).
 
Heel mooi geworden, zou onderstel op marktplaats zetten, altijd wel iemand die z'n ketel aan het opknappen is en er misschien blij mee is. Veel plezier er mee.

Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet met Tapatalk

 
Mooi, daar kan ik nou uren naar kijken naar werkende mensen :D
 
Mooi resultaat, leuk om te zien dat mijn tekening weer van pas komt  :D :D

Let met het houten blad wel op met het omkiepen van je starter, ik heb voor mijn betonnen blad ook een tafel gemaakt met houten blad, nadeel was op een gegeven moment al de inbranding in het gebeitste tafel oppervlak.

Misschien slim om een RVS ring te laten maken die om je BBQ past, heb ik ook gedaan toen dat scheeld al veel (het meeste valt net naast je BBQ).
 
vogels zei:
Mooi resultaat, leuk om te zien dat mijn tekening weer van pas komt  :D :D

Let met het houten blad wel op met het omkiepen van je starter, ik heb voor mijn betonnen blad ook een tafel gemaakt met houten blad, nadeel was op een gegeven moment al de inbranding in het gebeitste tafel oppervlak.

Misschien slim om een RVS ring te laten maken die om je BBQ past, heb ik ook gedaan toen dat scheeld al veel (het meeste valt net naast je BBQ).

ga het in de gaten houden. Eerst een gaan nadenken wat ik nu precies wil qua afwerking.
Komt goed en bedankt voor de tip!
 
Wat een prachtig timmerwerk en een idem bbq tafel.
Ondanks dat het topic al wat ouder is probeer ik het toch. Ik vroeg me af hoe de tafel zich houd in der loop der tijd met betrekking tot het werken van het hout.
Ik kan me voor stellen dat de weersinvloeden in ons land daar toch een grote rol in kan spelen.
Met vriendelijke groet,

Jeroen
 
 

solexfrank

Stoker
Berichten
405
Misschien slim om een RVS ring te laten maken die om je BBQ past, heb ik ook gedaan toen dat scheeld al veel (het meeste valt net naast je BBQ).
Is geen goedkope oplossing hoor , ben je al gauw €75 voor kwijt . Ik heb deze zelf ook in mijn vorige buitenmeubel gehad .
Dan nog had ik brandplekjes rondom de ketel helaas .
 
Is geen goedkope oplossing hoor , ben je al gauw €75 voor kwijt . Ik heb deze zelf ook in mijn vorige buitenmeubel gehad .
Dan nog had ik brandplekjes rondom de ketel helaas .

valt mee als je bij een plaatwerkfabriek werkt :) helaas ondertussen ook niet meer
 
valt mee als je bij een plaatwerkfabriek werkt :) helaas ondertussen ook niet meer
Klopt idd , werk ik zelf ook . Vandaar die prijs . Ik verwacht als je hem bij een lasersnijder besteld je rond de €120 betaald . Ik heb het .dwg bestand hier liggen . 😉
 
Heb je tussen de de Q en blad hittewerende band zitten of ben je niet bang dat’t hout last van de hoge temperaturen krijgt en zal gaan roken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan