BasBQ
Beef en Steak

Aangenaam

 
 

smokey_jaap

Kooltjesharker
Berichten
164
Hallo!

Mijn naam is Jaap, 34 jaar, ik woon in het land van Maas en Waal. IT-ondernemer, filmverzamelaar en hobbykok.

Ik ben gek op koken in het algemeen en BBQ in het bijzonder. Ik heb mijn eerste "echte" BBQ in 2011 gekocht, dat was een 47cm Premium Kettle van Weber. Hierop heb ik me redelijk uitgeleefd met bijv. het boek "Culinair barbecueen" van Raichlen. Voor een hobbykok die wil gaan BBQen een leuk boek, maar achteraf gezien geen echte aanrader.

Inmiddels meer ge?nteresseerd in de "wetenschap" achter koken (ik kan het boek "The Food Lab" heel erg aanraden) en sinds 2017 trotse eigenaar van een Weber Master Touch, en in 2019 heb ik ook een 57cm Smokey Mountain gekocht. Sindsdien BBQ ik eigenlijk het hele jaar door. Ik heb inmiddels alles uit het klassieke rijtje wel meerdere keren gemaakt, sommige dingen met veel succes, maar ik ben hier gisteren lid geworden omdat ik verwacht dat ik nog veel van jullie kan opsteken.

Ik hoop dat dat tot betere resultaten gaat leiden :)
 
Hoi Jaap,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom hier Jaap!

Als je nog meer van het stukje 'wetenschap' wil in een boek, is wellicht het boek 'the science of great barbecue and grilling' van Meathead Goldwyn (de man achter AmazingRibs.com) een aanrader.
 
Hoi Jaap,
wellkom bij het Genootschap
 
SilverFox zei:
Welkom hier Jaap!

Als je nog meer van het stukje 'wetenschap' wil in een boek, is wellicht het boek 'the science of great barbecue and grilling' van Meathead Goldwyn (de man achter AmazingRibs.com) een aanrader.
Goeie tip, dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan