BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen van een beginnend BBQ'er

 
 

Bas89

Kooltjesharker
Berichten
142
Goedemorgen,

Ik ben Bas, ben 30 jaar, woon in Rosmalen en be nog niet in het bezit van een goede BBQ. Ik vind het geweldig om lekkere gerechten klaar te maken in de keuken, maar wil me nu toch ook gaan richten op BBQ gerechten. Hiervoor heb ik alleen nog wel een goede BBQ nodig. Omdat ik beginnend ben op de BBQ wil ik nog niet al te veel geld uitgeven aan een Kamado. Mijn oog is gevallen op de Keij Kamado Compact. Ik kan hier alleen nog niet veel over vinden qua reviews. Zijn er hier mensen die hun ervaring kunnen delen of mij van beter advies kunnen voorzien? Weet niet of dit daar de juist thread voor is, zo niet dan plaats ik graag op de juiste plek een bericht.

Groet,
Bas
 
Welkom! Lees en leer en vooral deel
Je ervaring!
Je zegt dat je een kamado wilt kopen voor ?niet? veel. Nu is dat relatief en voor iedereen anders, wat is je budget, wat wil je er mee gaan doen de term bbqen is nogal basaal. Wil
Je high and fast of low and slow of gaan roken. Of allemaal?
Wil je kolen of gas? Kortom Uiteraard ben je welkom op het forum en er wordt hier veel geholpen echter wat meer input van je zelf is wel wenselijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Roy,

Dank voor je reactie.
Ik wil graag met kolen gaan werken en eigenlijk alles proberen qua gerechten. Een "normale" snelle BBQ voor na het werk maar in de weekenden wil ik ook wat meer tijd besteden aan gerechten die meer tijd nodig hebben zoals bijvoorbeeld een langzaam gegaarde buikspek. Het budget dat ik heb is rond de 500 euro.
 
Nu kan je voor ?500 een mooie bbq kopen of een beginnende kamado. Op een weber ketel kan je alles! En is zeker prijs vriendelijk, kijk op internet/youtube hoe op een weber ketel roken en of low and slow, grillen spreekt voor zich.
Een kamado doet ook alles geweldig! Let wel
Hierbij op de aanschaf dat je soms de assecoires erbij moet kopen. Mijn tip koop de bbq niet te klein. Weber (of ander merk) ga voor de large 46? minimaal.
Kamado idemdito ander s ga je met grotere stukke vlees of complete gerechten ruimte te kort komen.
Voor je aangegeven bedrag kan je kijken naar een grill guru, prijs kwaliteit erg goed. Wil je het meteen goed doen als je kiest voor een kamado kan je ook
Gaan voor een basterd,monolith green egg of kamado joe. Die beginnen rond de ?1000 nieuw. Markplaats kan hier ook erg je vriend in zijn.

Ikzelf ben begonnen met een weber 47cm met dichte aspot werkte erg goed ! Vergt wel wat oefenen. Heb nu een monolith (kamado) deze is veel vaster in temperatuur en als je het door het erg makelijk in gebruik.

Ga eens wat winkels af ( ja ook nu kan dat met de inachtneming van de regels)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hallo Bas.
Welkom bij het genootschap.
Als je een beginnend bbq-er bent en (nog) niet al te veel geld wilt uitgeven zou ik toch niet kiezen voor een goedkopere kleine kamado om er later achter te komen als je wat verder bent dat ie eigenlijk te klein is. (eigen ervaring)
Als ik het weer nog eens zou doen denk ik dat een Weber kogel 57cm o.i.d. een betere keus zou zijn geweest.
Dit is een goede bbq waar je heel behoorlijk mee uit de voeten kan.
Wordt ook door forumleden veel gebruikt en heel veel lekkers op gemaakt.
Het grote voordeel van een kamado is wel de temperatuur beheersing maar met wat oefenen heb je dat met een Weber ook zo onder de knie.
Je geeft ook aan graag met kolen te gaan werken nou zijn kolen en een kamado ook niet zo'n beste optie daar gebruik je houtskool in.
I.ig heel veel plezier en succes met je bbq avontuur.
 
Hoi Bas,
welkom bij het Genootschap.
Zoals hieboven al is gezegd, een weber 57 one touch is een uitstekende keuze, Als het maar GEEN 57 compact kettle is (nieuw rond de 160 euro) die is te laag.
De Weber 57 one touch BBQ's zijn over het algemeen ook 2e hands op marktplaats voor een leuke prijs te vinden, te herkennen aan de propeller op de bodem van de ketel die met een hendel wordt bediend, bij weber bekend onder de serienamen: Original Kettle Serie, Master touch serie en Master touch premium serie.
Dit zijn allemaal briketten/houtskool BBQ's
 
Bas, welkom bij de club.

Zoals hierboven staat: Marktplaats.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Bas,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.

Als je wil buiten koken is ruimte op het rooster een must ga voor een Q met een rooster van 22,5? / 57cm / (Large Kamado) Succes met je keuze.
 
Welkom hier Bas!
 
Dank voor alle reacties. Ik ga een weloverwogen beslissing nemen en dit seizoen flink aan de bak :)
 
Vergeet 1 ding zeker niet! Zeer belangrijk met bbq!!
Wij houden graag van verhalen en fotos!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hi Bas,

welkom en veel plezier met je Keij compact  ;)
 
Welkom en succes met je keuze.
Gezien budget: zoek een Weber van een mooi formaat.
 
Welkom hier op het mooie forum


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan