BasBQ
Beef en Steak

Vuur en Vlees Deurne 24-06-2018

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Dit weekend waren we in Deurne om aan de KCBS wedstrijd mee te doen.
Zaterdagmorgen tentje gezet en begonnen met het preppen van de grote stukken vlees

FMnfBDw.jpg

Onze buurman Richard had een pizza-oven en deeg meegenomen uit Terneuzen, dus aten we 's avonds pizza..
En lekker dat dat was!
NAoh1EU.jpg


vradJoE.jpg


KqwTPBG.jpg


Ze zondag begon vroeg en met goed weer,
yzcJGIT.jpg


Naast de vier verplichte vleescategorie?n was er de mogelijkheid om aan de chef's choice mee te doen, het thema was vis.. En natuurlijk doen we daar aan mee  ;)

We kozen voor een licht hapje en wel kokos panna cotta met mangogelei, gegrilde gamba, een spiesje van gamba, ananas en mango en een frisse salsa.
Zaterdagavond de mangogelei in de siliconenvorm:
VumI9IY.jpg


Zondagmorgen de kokosroom met korianderpoeder, witte peper, zout en gelatine erop:
kVUq0jx.jpg


De salsa (mango, ananas, rode peper, koriander, limoensap en een drupje olijfolie)
1S03fdn.jpg


En de spiesjes geregen:
jG0KTxc.jpg


Nadat de brisket was ingeleverd, werd alles op een schoteltje gelegd en mocht het naar de jury:
fs8uwfR.jpg

Blij met een vierde plaats!

o8EBYzd.jpg


Er was er een jarig...
eqLhqGC.jpg


En beter wordt het niet
pVS0u5J.jpg


Leuke kleine wedstrijd, volgend jaar zeker weer!





 
Lekkere plaatjes van een mooi weekend :)
 
Zo dat ziet er ff lekker en zomers uit, mooi gedaan :) persoonlijk ben ik niet zo van warm fruit in combinatie met vees of vis maar die salsa ziet er echt super uit..............eens verzinnen waar ik die mee kan combineren :-?
 
Lekker bezig weer. Mooie spiezen ook.
 
was weer een feestje... Ook mooi dat jullie de eerste Bung hebben voor de Jack. We willen best mee ter ondersteuning.. :D :D.


Noot over de wedstrijd:
Jammer dat sommige juryleden 4en en 5en geven zonder comment cards (met een plausibele verklaring) te geven.  Die Juryleden zouden ze moeten verbannen bij de KCBS. 
 
Leuk verslag en mooi met de buurman zijn pizza oven pizza bakken .
En de chef choice  ziet er erg lekker uit ik hou wel van warm fruit. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan