BasBQ
Beef en Steak

Of je worst lust.

Eelco

Vuurmaker
Berichten
95
Jazeker maar het liefst zelf gemaakte. En dat staat vandaag op de planning. Vlees is gesneden en staat weer even af te koelen. Straks door de gehaktmolen draaien. En vanmiddag samen met mijn vrouw door de gehaktmolen (zonder mes) in z'n jasje persen. De smaken? Nou in ieder geval Siceliaanse salsiccia met venkelzaadjes, peper, zout en een klein beetje oregano. Dat laatste niet te veel want dat overheerst de venkel anders weer. Dit recept is een ode aan mijn Siceliaanse schoonvader waar ik ze voor het eerst proefde.
Maar wat voor vlees? Ik gebruik ca 800 gram varkens schouder met 200 gram kinnebakspek. Krijg je een lekker smeu?g worstje van. Vanmiddag meer foto's.
0329435e077e6505705cb010c6dfb745.jpg
2ecde312f89bf70023de92a37a107b07.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Ben zeer benieuwd, kom maar op met het vervolg :)
 
Goed begin alvast!
(Enneuh, receptje is altijd welkom ;) )
 
Kijk, leuk om dit soort verslagjes te volgen. Ik kijk uit naar het eindresultaat.
Als je een voor proever zoekt laat het me weten  =))
 
Zo te zien lijkt het me wel goed te komen met die worsten daar. ;)
 
Smokeking666 zei:
Jazeker maar het liefst zelf gemaakte. En dat staat vandaag op de planning. Vlees is gesneden en staat weer even af te koelen. Straks door de gehaktmolen draaien. En vanmiddag samen met mijn vrouw door de gehaktmolen (zonder mes) in z'n jasje persen. De smaken? Nou in ieder geval Siceliaanse salsiccia met venkelzaadjes, peper, zout en een klein beetje oregano. Dat laatste niet te veel want dat overheerst de venkel anders weer. Dit recept is een ode aan mijn Siceliaanse schoonvader waar ik ze voor het eerst proefde.
Maar wat voor vlees? Ik gebruik ca 800 gram varkens schouder met 200 gram kinnebakspek. Krijg je een lekker smeu?g worstje van. Vanmiddag meer foto's.
0329435e077e6505705cb010c6dfb745.jpg
2ecde312f89bf70023de92a37a107b07.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
Nou daar gaat hij dan. De worst is goed gelukt. En voor vanavond staat er dus worst op het menu. Een receptje heb ik ook maar mag dat hier of zit ik dan verkeerd? We gaan er voor.
9735d02c317ad0c8243d3f2d8652e82c.jpg
88f161bfd401bc605ad2f2f5cf73a2a7.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Bekijk mijn recept! Worst Italiaanse venkelworst of Salsiccia al finocchio. https://www.receptenmaker.com/aa6z5m

Bekijk mijn recept! Worst Salciccia de Primavera https://www.receptenmaker.com/1fkcmb

Bekijk mijn recept! Worst Appleknockers Flophouse https://www.receptenmaker.com/9war7q

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
 
Klaar
a1b067696d06517da08ac3e147f72309.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Ziet er super uit. Ik ga zo'n gehaktmolen op op mijn verlanglijstje zetten  :D
 
goosebumps zei:
Ziet er super uit. Ik ga zo'n gehaktmolen op op mijn verlanglijstje zetten  :D
Tweedehands van marktplaats. En bij vuur & rook extra platen gekocht. Die hebben voor oude gehaktmolens ook onderdelen. Die van mij was trouwens nog als nieuw.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Ziet er goed uit, ik lust het wel.

_taa014199501ill0046.gif


Mijn stripheld Haagse Harry
 
Mooi hoor zelfgedraaide wordt en het zal ook wel prima gesmaakt hebben
En bedankt voor het recept


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
picosuma zei:
Mooi hoor zelfgedraaide wordt en het zal ook wel prima gesmaakt hebben
En bedankt voor het recept


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Smaakte heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Ewald zei:
Ziet er goed uit, ik lust het wel.

_taa014199501ill0046.gif


Mijn stripheld Haagse Harry
Ben zelf geboren in den Haag. Daar hield het verhaal wel op. Maar ik ben gek op Haagse Harry.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Zelfgemaakte worstjes zijn zo lekker.
Ik ga zeker je recepten ff checken
Dank voor het delen
 
Ridevi71 zei:
Zelfgemaakte worstjes zijn zo lekker.
Ik ga zeker je recepten ff checken
Dank voor het delen
Geen dank.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Smokeking666 zei:
Tweedehands van marktplaats. En bij vuur & rook extra platen gekocht. Die hebben voor oude gehaktmolens ook onderdelen. Die van mij was trouwens nog als nieuw.

Goed idee. Meteen maar ff een zoekopdracht opgeslagen bij MP.
 
goosebumps zei:
Smokeking666 zei:
Tweedehands van marktplaats. En bij vuur & rook extra platen gekocht. Die hebben voor oude gehaktmolens ook onderdelen. Die van mij was trouwens nog als nieuw.

Goed idee. Meteen maar ff een zoekopdracht opgeslagen bij MP.

Let wel op dat je een Enterprise systeem molen koopt (of Unger, maar die komt minder vaak voor)
Een goede Enterprise molen is de Porkert, maat 8 is een heel gangbare molen, als je maar heel sporadisch kleine hoeveelheden maalt voldoet een maat 5 ook.
 
Zo, dat ziet er goed uit! dank je voor het delen.  :)
 
Let wel op dat je een Enterprise systeem molen koopt

Thanks voor de info! Dat is dus goed om te weten. Ik zie dat ze bij vuur en rook van dit systeem RVS platen verkopen. Dat verklaart dus wss waarom het goed is hierop te letten.
Kan ik dat nog ergens makkelijk aan zien? Of gewoon het merk ff googlen en dan uitvogelen of dat een enterprise systeem is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan