BasBQ
Beef en Steak

Zwarte peper of 4 seizoenen

 

Xplosiv

Stoker
Berichten
281
Wanneer ik recepten op YouTube bekijk of in een Engels recept kom ik black peper tegen. (Zwarte peper) maar nu gebruik ik zelf 4 seizoenen. (Omdat die in de kast staat) maar welke is nu eigenlijk beter?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Beter? Wat je zelf lekkerder vindt natuurlijk! Ik houd van Lampong. Proef en probeer. Jij bent de chef!
 
Beter? Wat je zelf lekkerder vindt natuurlijk! Ik houd van Lampong. Proef en probeer. Jij bent de chef!
Dacht dat er misschien iets was met verbranden ofzo. Of dat er een andere reden was dat de Amerikanen zwarte peper gebruiken. (Misschien kennen ze de 4 seizoen niet?)

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Dacht dat er misschien iets was met verbranden ofzo. Of dat er een andere reden was dat de Amerikanen zwarte peper gebruiken. (Misschien kennen ze de 4 seizoen niet?)

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
4 seizoenen peper is eigenlijk een ratjetoe van pepers, dus zwart, wit, groen en roze pepers. Het zou dus kunnen voorkomen dat als je ze maakt, je de ene keer meer zwarte peper hebt dan de andere keer. Ik zelf gebruik t liefst alleen zwarte peper. Omdat die voor mij net de pittigheid geeft die ik lekker vind.
 
Heb laatst iets op youtube gezien over 4 seizoenen peper.
Dat het eigenlijk dezelfde peper is alleen anders behandeld.
Rode/roze pepers zijn zelfs geen pepers maar gedroogde besjes
 
4 seizoenenpeper bestaat niet. Volgende keer gewoon zwarte peper kopen, en koop het dan niet in zo'n molentje in de supermarkt, maar los en koop een losse molen erbij. Voor peper ben ik zelf fan van een elektrische molen, ander draai ik me een ongeluk om 2 el gemalen peper te krijgen voor een rub :ROFLMAO:
 
4 seizoenenpeper bestaat niet. Volgende keer gewoon zwarte peper kopen, en koop het dan niet in zo'n molentje in de supermarkt, maar los en koop een losse molen erbij. Voor peper ben ik zelf fan van een elektrische molen, ander draai ik me een ongeluk om 2 el gemalen peper te krijgen voor een rub
Net een nieuwe potje gekocht vandaar de vraag ook een beetje. Toch maar zwarte peper voor de BBQ bewaar ik de 4 seizoen wel voor andere dingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Heb laatst iets op youtube gezien over 4 seizoenen peper.
Dat het eigenlijk dezelfde peper is alleen anders behandeld.
Rode/roze pepers zijn zelfs geen pepers maar gedroogde besjes
Uit eindelijk zijn alle pepers (korrels) besjes ☺️
 
Voor de volgende keer, en die komt snel met zulke kleine molentjes. Losse peper bij een super is per 160 gram ook te verkrijgen voor slechts €46 de kilo. Kiloprijs van 200 gram bij deze kruidenboer is €27.50.
1709206857408.png


1709206833571.png



En anders bericht je maar even, stuur ik een beetje op voor €10,- :ROFLMAO:
 
4 seizoenenpeper bestaat niet. Volgende keer gewoon zwarte peper kopen, en koop het dan niet in zo'n molentje in de supermarkt, maar los en koop een losse molen erbij. Voor peper ben ik zelf fan van een elektrische molen, ander draai ik me een ongeluk om 2 el gemalen peper te krijgen voor een rub :ROFLMAO:

Ik bestel jaarlijks bij Van Beekum en dan neem ik zo een grote pot zwarte en daar vul ik het hele jaar het molentje mee aan :)
 
Beter? Wat je zelf lekkerder vindt natuurlijk! Ik houd van Lampong. Proef en probeer. Jij bent de chef!
Sander +1, hier ook. Lampong rules.
Lampong is de (zwarte) parel van de zwarte peper.
Hier komt voor zwarte peper niks anders meer in huis.

Al veel mensen ervan overtuigd hoe veel lekkerder Lampong is tov. andere/gewone zwarte peper.
Voor de mensen die het niet kennen:
De zwarte Lampong peper is een speciale peper met kleine, compacte besjes en is afkomstig van Sumatra, Indonesië (vernoemd naar de provincie Lampung). Samen met de Malabar en Sarawak peper wordt de Lampong peper door de grootste chefs ter wereld als één van de beste pepersoorten ter wereld beschouwd, het is ook een van de sterkste/meest aromatische pepersoorten.

oa van Verstegen te koop, zelfs met molentje, maar koop wel hele en geen gemalen peper, peper verliest vrij snel zijn aroma/smaak als het gemalen is.

1709293587821.png
1709293666581.png


De 4 seizoenen peper, gebruik ik niet, leuk voor de kleurtjes maar verder niks.
Plus dat door de rode peperbes in deze pepermelange je pepermolen naar de knoppen gaat, voor deze peper moet je eigenlijk een zoutmolen gebruiken.
 
Oh, ik ga eens kijken bij de toko of ze dat hebben. Hier wist ik dus helemaal niets van. Interesting
 
Terug
Bovenaan Onderaan