BasBQ
Beef en Steak

Vraag over Grill Guru Compact van de AH

JcNeji

Tondelzoeker
Berichten
6
Hi guys!

Ik heb deze week de Grill Guru Compact gekocht via de AH actie (zwarte variant: foto bijgevoegd). Leuke deal en dacht dat het een leuke upgrade van mijn kleine mini kamado van de Aldi zou zijn.

Nu heb ik ook gelijk een kolenmand en een gietijzeren grill gekocht van het merk Keij (via allesvoorkamado). Daar loop ik gelijk tegen problemen aan. De kolenmand (gemaakt voor 15 inch kamados, waaronder de GG Compact) past niet (loopt halverwege de korf al klem: zie foto). Op kamadobbq.nl zie ik nu dat de GG van de AH actie kennelijk kleiner is dan de reguliere compact (klopt dit)? Bestaat er een andere kolenmand die wel best of kan ik zelf wat DIY'en? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Ook de grillplaat lijkt mij net te groot (deksel sluit wel, maar is milimeter werk en lijkt mij te dicht op de viltstrip (zie foto). Kan dit zo?

En dan een laatste vraag: bij onze AH vestiging verkopen ze een pizzasteen van 30cm voor 10 euro. Past dat op de compact (33cm grill) of komt er dan niet genoeg hitte omheen? Is de 26cm steen dan beter?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

1000054262.jpg


1000054263.jpg


1000054264.jpg


1000054266.jpg
 
De pizza steen is te groot ,sluit te veel af voor een goede hitte stroom . De rooster als hij dicht kan is het goed , echter moet je er wel goed om denken dat hij er niet tussen komt wegens beschadiging van de Dome . En de kolenmand, weet niet hoe handig je bent maar onderin zie ik een uitstekende metalen rand , wellicht kun je er potjes onder de mand lassen dat hij daar opstaat en een beetje hoger komt dat hij niet klemt .
 
De pizza steen is te groot ,sluit te veel af voor een goede hitte stroom . De rooster als hij dicht kan is het goed , echter moet je er wel goed om denken dat hij er niet tussen komt wegens beschadiging van de Dome . En de kolenmand, weet niet hoe handig je bent maar onderin zie ik een uitstekende metalen rand , wellicht kun je er potjes onder de mand lassen dat hij daar opstaat en een beetje hoger komt dat hij niet klemt .
Ik haal wel een kleinere pizzasteen dan :) thanks!

Ik ben handig, maar niet handig genoeg om te lassen. De kolenmand is aan de onderkant volgens mij niet te breed overigens, maar juist aan de bovenkant. Pootjes eronder zodat het hoger staat zou betekenen dat de kolen wel erg dicht tegen de platesetter aankomt. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Voor wat betreft de grill: het is dus niet "erg" dat de plaat echt 1mm van het vilt van de dome ligt? Als de deksel sluit zonder de plaat te raken is het ok?
 
Ik haal wel een kleinere pizzasteen dan :) thanks!

Ik ben handig, maar niet handig genoeg om te lassen. De kolenmand is aan de onderkant volgens mij niet te breed overigens, maar juist aan de bovenkant. Pootjes eronder zodat het hoger staat zou betekenen dat de kolen wel erg dicht tegen de platesetter aankomt. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Voor wat betreft de grill: het is dus niet "erg" dat de plaat echt 1mm van het vilt van de dome ligt? Als de deksel sluit zonder de plaat te raken is het ok?
Zo als ik de mand zie moet hij nog 2 cm zakken , dus met potjes 2,5 cm zou hij vrij staan . En de mand hoeft niet vlak vol te zitten als je bang bent dat het te dicht bij de platesetter zal komen . Anders boven in versmallen, maar dan moet alsnog gelast worden. En het gietijzer en vilt zal wel mee vallen.
 
Ik doe morgen mijn grijze grillguru compact van de hand. Ik weet dat alles met 33cm past. Mijn grill guru heb ik geüpgrade met fiber ipv vilt sluiting. En de middenring eruit gehaald en een van BGE small of minimax gekocht met een reggulator en een BGE thermometer wat die van grillguru is drie keer stuk gegaan in 3 jaar. Maar service levert altijd gratis nieuwe. Je vraag of hij kleiner is dan de grijze. Ik denk van niet. Iig past alles van het groter zusje (of broertje Bastard) erop. Dus ik had een bastard 33cm pizza steen en een gietijzeren rooster als extra.
 
Ik doe morgen mijn grijze grillguru compact van de hand. Ik weet dat alles met 33cm past. Mijn grill guru heb ik geüpgrade met fiber ipv vilt sluiting. En de middenring eruit gehaald en een van BGE small of minimax gekocht met een reggulator en een BGE thermometer wat die van grillguru is drie keer stuk gegaan in 3 jaar. Maar service levert altijd gratis nieuwe. Je vraag of hij kleiner is dan de grijze. Ik denk van niet. Iig past alles van het groter zusje (of broertje Bastard) erop. Dus ik had een bastard 33cm pizza steen en een gietijzeren rooster als extra.
Maakte je ook gebruik van een kolenmand (en zo ja, welke)?

En was je pizzasteen idd 33cm? Maakt dat nog goede pizzas qua luchtdoorstroming?
 
Nee 30 of zo net aan iedere kant een cm minder dan de binnen rand van de compact. Maar aangezien ik een BGE middenring gebruik die met die deukjes, en een reggulator staat die pizza steen ook met een halve of hele cm boven de bovenrand en dus kan de warmte erom heen. Was een uniform merk pizza steen. En je moet gewoon de juiste temperatuur in de steen hebben. En geen Amerikaans deeg. En nee geen kolenmand. Donder hem vol tot alles op fikt en dan Aslade legen. Voor de compact was er nooit een passend mandje. En achteraf ook niet nodig. Maar de BGE midden ring met de reggulator is wel een enorme verbetering dan dat flimsy platesetter driehoekje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan