BasBQ
Beef en Steak

Rijs, van Jan Bronswijk, Leonard Elebaas, Jeroen Hazebroek.

 
 

Buitenkoken

Vuurmaker
Berichten
83
IMG_6541.jpeg

Titel: Rijs

Auteur: Jan Bronswijk, Leonard Elenbaas, Jeroen Hazebroek

ISBN 9789083324548

Taal: Nederlands

Aantal blz: 191

Waar te koop: o.a. bol.com

Prijs in Euro's 34,99



Een prachtig boek over het ontstaan van het brood met ambachtelijke brood recepten. Er worden verschillende onderwerpen besproken zoals over granen, hulpstoffen, warmtebronnen zoals houtovens, ovens, en kamado’s, ook staat er bij ieder recept de temperaturen van de gebruikte warmtebronnen. Verder staan er prachtige foto’s in en een prachtig voorwoord van Cees Holtkamp.

Een aanrader als je brood wil bakken op je kamado of gewoon in de oven.
 
Ik ben net begonnen met (zuurdesem)brood bakken. Merk je nog verschil of een brood in de oven gebakken is of in de bbq?
 
Ik ben net begonnen met (zuurdesem)brood bakken. Merk je nog verschil of een brood in de oven gebakken is of in de bbq?
Zuurdesem is zeer geschikt om te bakken in de kamado, ik bak dat in de do. In de kamado merk je dat het vocht gehalte in de keramiek zorgt dat het brood niet te snel uitdroogt
5738B02D-3AA9-4818-A815-F87A1E51D0DD.jpeg
 
Bekijk bijlage 60105
Titel: Rijs

Auteur: Jan Bronswijk, Leonard Elenbaas, Jeroen Hazebroek

ISBN 9789083324548

Taal: Nederlands

Aantal blz: 191

Waar te koop: o.a. bol.com

Prijs in Euro's 34,99



Een prachtig boek over het ontstaan van het brood met ambachtelijke brood recepten. Er worden verschillende onderwerpen besproken zoals over granen, hulpstoffen, warmtebronnen zoals houtovens, ovens, en kamado’s, ook staat er bij ieder recept de temperaturen van de gebruikte warmtebronnen. Verder staan er prachtige foto’s in en een prachtig voorwoord van Cees Holtkamp.

Een aanrader als je brood wil bakken op je kamado of gewoon in de oven.

Dit boek stond na jouw berichtje al een tijd op mijn verlanglijst. Helaas was ik recentelijk pas jarig en heb ik hem toen gehad (als ik alles meteen koop heb ik niks meer om voor mn verjaardag te vragen ;) )
Wat een prachtig boek, veel achtergrond informatie over brood en het bakken hiervan, mooie foto's, en leuke recepten. Kortom een echte aanrader voor een ieder die wel eens brood bakt.
Bedankt voor de tip :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan