BasBQ
Beef en Steak

Recept gevraagd: Wat kan je nog in de oven afmaken op een andere locatie?

 
 

Odysseus

Vuurmaker
Berichten
62
Binnenkort vieren mijn vrouw en schoonvader hun verjaardag samen. Mij is gevraagd te bbqen (altijd leuk!) maar de locatie is bij mijn schoonvader.

Omdat ik niet wil sjouwen met de bbq is het wellicht een idee om sochtends al iets te bereiden thuis en smiddags bij mijn schoonouders iets af te maken in de oven.

Denk aan +- 12 gasten.

Andere optie is gewoon iets bereiden thuis en dat het al klaar is (met alu folie warm houden?) en daar gewoon eten.

Welke recepten / gerechten raden jullie aan?

Enige wat in mij opkwam was een brisket, die moet toch paar uur rusten, maar als ik die rond 13:00-14:00u wil eten wordt dat echt nachtwerk, op dit moment zit ik daar niet op te wachten.

alvast bedankt!
 
Pulled pork.
Kun je in grote hoeveelheid van tevoren maken en is gemakkelijk op te warmen (niet bakken)in een pan met wat vocht naar keuze.
 
Pulled pork en die kan je ook makkelijk warm houden (dan moet je niet opwarmen) en ter plaatse pullen voor het show effect.

De eindsaus kan je er ook nog kokend heet door mengen dat geeft ook nog wat extra warmte.
 
Pulled pork.
Kun je in grote hoeveelheid van tevoren maken en is gemakkelijk op te warmen (niet bakken)in een pan met wat vocht naar keuze.
Raad je dan aan de dag van te voren alles al te maken? Denk dat ik anders de wekker ook al erg vroeg moet zetten. Dan in een ovenschaal, temp rond de 160 graden en half uurtje opwarmen ofzo?
 
Spareribs kunnen ook worden voorbereid. Dan kunnen ze in de oven worden afgegrild.
 
Raad je dan aan de dag van te voren alles al te maken? Denk dat ik anders de wekker ook al erg vroeg moet zetten. Dan in een ovenschaal, temp rond de 160 graden en half uurtje opwarmen ofzo?
Het kan wel een aantal dagen in de koelkast liggen . In de oven heb ik het nooit opgewarmd, wel in een grote pan & dutch oven . Ik doe er wel altijd wat vocht bij , dit kan cola /bier /bouillon /water zijn wat je lekker vind .
Beetje bij beetje, moet gewoon niet uitdrogen.
In de oven is dit moeilijk in de gaten te houden en vocht toe toevoegen.
 
Zowat alles. Er is altijd wel een overschotje ofzo :)

Maar onlangs zelfs varkenshaas gegeten, was nog rosé en de dag erna gewoon opgewarmd en was nog lekker sappig en mals en het verschil was nauwelijks te proeven, natuurlijk moet je dan de oven niet 2u laten opstaan op 300 graden ofzo. Maar gewoon rustig opwarmen al dan niet met pan water in de oven. Dat kan wel het verschil maken, kleine pan met water. En niet meteen uit de koelkast de oven in, even toch ook op temperatuur laten komen en oven op 100-120 graden, en dan tegen het einde effe wat meer warmte et voila je hebt nog wel een sappig stukje vlees

Telkens als ik bbq grill ik nog wel iets mee voor mij voor de dag nadien :)

Maar wat dacht je te maken ? Want de hoeveelheid en grootte van de stukken spelen wel een rol in het opwarmen en ook qua tijd dat het duurt.
 
Zowat alles. Er is altijd wel een overschotje ofzo :)

Maar onlangs zelfs varkenshaas gegeten, was nog rosé en de dag erna gewoon opgewarmd en was nog lekker sappig en mals en het verschil was nauwelijks te proeven, natuurlijk moet je dan de oven niet 2u laten opstaan op 300 graden ofzo. Maar gewoon rustig opwarmen al dan niet met pan water in de oven. Dat kan wel het verschil maken, kleine pan met water. En niet meteen uit de koelkast de oven in, even toch ook op temperatuur laten komen en oven op 100-120 graden, en dan tegen het einde effe wat meer warmte et voila je hebt nog wel een sappig stukje vlees

Telkens als ik bbq grill ik nog wel iets mee voor mij voor de dag nadien :)

Maar wat dacht je te maken ? Want de hoeveelheid en grootte van de stukken spelen wel een rol in het opwarmen en ook qua tijd dat het duurt.
Als ik de vorige reacties lees is pulled pork wel geschikt en lijkt me ook wel iets om te maken, ga het dan wel de dag ervoor bereiden +-3kg ofzo.

Picanha had me ook leuk geleken, maar lijkt me pittig. Wellicht even kort grillen en in de oven afmaken.

Ribs moet ik informeren of dat gewenst is, niet iedereen is daar even fan van dacht ik. Maar ribs opwarmen nog nooit gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Ik zou denken alles wat je sous vide nog kan opwarmen, pulled pork, brisket, varkenshaasje of misschien een filet pur. Maar dan moet je natuurlijk ook een sous vide apparaat in de buurt hebben.
Alles wat je sous vide maakt gaat nooit garen boven de temperatuur, neem nu bijvoorbeeld varkenshaasje als je de temperatuur insteld op 55°c is je vlees warm genoeg en gaat hij zeker niet uitdrogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan