BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork en short ribs

 
 

Edmans

Tondelzoeker
Berichten
19
Omdat er vrienden komen eten niet één maar twee mooie stukken vlees op de bbq gedaan. Ik ben begonnen met de pulled pork.

Na een aantal uren de short ribs erbij gedaan. De procureur kreeg al een mooi kleurtje.
1000041427.jpg


Iets na de 70 graden het varkentje ingepakt omdat ook de temperatuur stabiliseerde en daarna steeg die tot ongeveer 88 graden. Daar bleef hij opnieuw langere tijd staan. Wat KS94 hier ook aangeeft. Na een tijdje steeg de temperatuur gewoon door.

1000041434.jpg

De pulled pork was weer om de vingers bij op te eten.

Een tijdje later ook de short ribs eraf gehaald. Tussendoor ook ingepakt in papier.

1000041435.jpg


De smaak was werkelijk fantastisch maar ze hadden wat sappiger gemogen. Iemand nog tips?
 
Ziet er goed uit en blijft inderdaad bijzonder hoe elk stuk procureur zich soms anders lijkt te ‘gedragen’.

Hoe lang hebben de procureur en de short ribs uiteindelijk op de bbq gelegen?
 
Dit is inderdaad de eerste keer dat het me opviel. De pulled pork had een goede 9 uur nodig.

Misschien had ik de ribs langer dan 20 minuten moeten laten rusten.
 
Ik had niet een specifiek ras maar het was wel een mooi stukje qua vet dooradering. De temperatuur had ik eerst op 110 gehouden maar helemaal aan het einde naar de 120 gegaan. Toen waren beide stukken vlees al geruime tijd in de fase dat ze ingepakt waren.
 
Ik had niet een specifiek ras maar het was wel een mooi stukje qua vet dooradering. De temperatuur had ik eerst op 110 gehouden maar helemaal aan het einde naar de 120 gegaan. Toen waren beide stukken vlees al geruime tijd in de fase dat ze ingepakt waren.
Mijn eigen ervaring is je hebt echt een goede vet dooradering nodig voor een sappig resultaat. Ik maak zelf gebruik van de "foil boat" voor het "inpakken" dus daar kan ik weinig over zeggen. De ervaring hier met temperatuur, 110 tot 120 graden bij enkele deflectors en 120 a 130 bij een "double indirect". Grote verschillen in temperatuur zijn hier geen succes geweest voor het resultaat.

Ik heb nog 2 stukken in de vriezer liggen, met duidelijke mindere dooradering, die wil ik eens injecteren en tijdens de garing sprayen. Koken doe ik op een kamado.
 
Dat lijkt me wel een goede optie. Daarmee verlies je geen sappen tijdens het eerste deel van de bereiding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan