BasBQ
Beef en Steak

Pulled beef van riblappen!

 
 

Linxis

Vuurmaker
Berichten
51
Goedenavond allemaal.

Sinds ik mijn Bastard VX heb gekocht heeft hij volgens mij nog geen dag rust gehad!

Vandaag had ik in een opwelling zin gekregen om even een wat langere sessie te doen.
Maar snel snel, en weinig zin en tijd om naar een slager te gaan, heb ik bij de Appie ongeveer 2 kilo riblappen gekocht.
Dit waren helaas geen grote stukken (ongeveer 500 gram per cut) maar heb toen bedacht deze eerst lekker allemaal los te rubben met mijn basisrub en daarna alles een beetje te stapelen en aan te drukken waardoor ik t gevoel kreeg toch een groot stuk te hebben 😆

Toen indirect op de Bastard gelegd, met een temperatuur van 130 graden.
Paar stukken hickory op de kolen.
Nadat ik na een paar uur een kern had bereikt van 70 graden heb ik ze ingepakt in alu en heb wat extra Coca Cola toegevoegd voor de sappigheid.

Weer een aantal uren verder en een aantal keer prikken en meten was hij mooi zacht, met een kern van 98 graden.
Toen even laten rusten en daarna uit elkaar gepulled.
moest wel her en der een sliert zeen verwijderen, maar ook t vlees wat daar aan zat kon ik gemakkelijk er af duwen.
lekker met een beetje bbqsaus op smaak gebracht (niet teveel) smaakt het fantastisch. Deze gaat morgen even in een pannetje om op te warmen en dan op heerlijke wraps!
zeker 1 voor in de herhaling!

Fotos krijg ik alleen in omgekeerde volgorde geplaatst, of ik moet alles per stuk uploaden. Is daar een oplossing voor?

IMG_20240215_194408050.jpg


IMG_20240215_192608221_HDR.jpg


IMG_20240215_165351970_HDR.jpg


IMG_20240215_155937311_HDR.jpg


IMG_20240215_144345395.jpg
 
Laatst bewerkt:
Riblappen, nooooooit aan gedacht 🤣🤣 en gewoon bij de Appie.
Pulled beef, here we come.
Bedankt voor de tip.
 
Lekker hoor!!!
 
Lekker rippen met die lappen!

Het zijn riblappen, van de ribbenkast van het rund. Ziet er zalig uit Baas!
 
Wat trouwens helpt is de foto's per stuk uploaden. Je eerste upload staat bovenaan je verhaal.
Ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan