BasBQ
Beef en Steak

Overgebleven briketten

 
 

JohanD

Stoker
Berichten
344
Ik heb een vraag. Na mijn BBQ sessies heb ik soms briketten over in de Q. Hoe ga ik hier mee om? Weggooien is jammer maar als ik ze in de Q laat zitten worden ze "slap" en vallen bij de volgende sessie uit elkaar en branden nauwelijks. Wat is de beste manier om ze te bewaren?
 
Ik laat ze gewoon achter en steek ze de volgende keer weer aan.
 
Het ligt een beetje aan het soort briketten. Door de hitte worden de briketten broos de mate waarin verschilt verschilt.
Alle ze zoals bij jou verpulveren zou ik er gewoon brandende briketten op gooien dan heb je er nog wat aan.
 
Ik laat ze hier ook liggen, en leg de verse briketten/ houtskool er bovenop. (ik denk zoals de meeste hier zullen doen)

Mac
 
In mijn WSM laat ik ze uitbranden. Ik haal dan de waterpan eruit en stook de WSM droog met de resterende kolen want die kan nogal vochtig zijn na low&slow. De as gaat de tuin in.
 
Mac zei:
Ik laat ze hier ook liggen, en leg de verse briketten/ houtskool er bovenop. (ik denk zoals de meeste hier zullen doen)

Mac

Maar ik nog steeds niet.  Maar daar zullen we dan eens spoedig verandering in brengen,oh zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan