BasBQ
Beef en Steak

Net een e-mail gehad van Dammers.

 
 
 

riona

Gemarineerd
Berichten
1.913
Goedemorgen,



Kokosbriketten zijn helaas niet leverbaar i.v.m. aanvoer problemen vanuit Indonesie. Oplossing is voorlopig niet in zicht.



Mvg



Jan Dammers.



 
Daar heb ik drie weken geleden nog gewoon besteld.

Denk dat er twee dingen spelen bij Dammers; 1 de toevoer van briketten is niet constant en twee het is niet handig voor ze als ze steeds thuis moeten zijn omdat er iemand langs zou komen.

Daar zijn de marges te klein voor en nemen wij te weinig af.

Kobold is ook bezig iets op te zetten, dus hopelijk kunnen we het via hem regelen of inderdaad via de link van Dominique. De service is prima daar!
 
Ik heb net vorige week woensdagavond dammers besteld bij huisentuinwinkel.nl en kreeg ze keurig geleverd vrijdagmiddag (3 dozen)
 
Ik zal ze ook eens gaan testen. Online bestellen vind ik altijd wel een pre. De prijs is in ieder geval een stuk goedkoper als degene die ik bij de boerenbont koop. Ecobrasa was ik niet zo tevreden over dus ik hoop dat deze een stuk langer blijven branden.
 
Geitje zei:
Ik zal ze ook eens gaan testen. Online bestellen vind ik altijd wel een pre. De prijs is in ieder geval een stuk goedkoper als degene die ik bij de boerenbont koop. Ecobrasa was ik niet zo tevreden over dus ik hoop dat deze een stuk langer blijven branden.

Niet tevreden over Ecobrasa??? Dan ben jij volgens mij de eerste...
Die van Dammers zijn vrijwel identiek...
 
Dit is de eerste keer dat ik iemand hoor die niet tevreden is over Ecob.
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Eco Brasa.
 
Ik weet het, maar in mijn offset gaan de ecobrasa gewoon te snel op. En ja ik gebruik een kolenmandje. Als ik alles precies hetzelfde doe gaan de kokosbriketten van de boerenbond gewoon 1,5 keer zo lang mee. Daar ben ik dan wel tevreden over. Ik zeg niet dat ze slecht zijn maar mijn andere briketten gaan gewoon langer mee.
Ik hou gewoon niet van bijvullen dus; gaat het geen 6 uur mee dan ben ik niet tevree
 
Maar eigenlijk zou je ook gewoon hout moeten stoken in een offset, ze noemen het niet voor niets een Stick Burner in de VS ;)
 
Offset kan idd een hoop verbruiken. Is hout of een combi van hout en briketten niet voordeliger?
 
Hout stook ik er af en toe ook wel in. Maar aangezien een Chargriller niet een el-cheapo maar ook zeker geen "echte" is, is de wanddikte maar 2,5-3mm. Dit zorgt met hout toch sneller voor temperatuur schommelingen. Ik wil binnenkort de binnenkant en deksel van de hoofdkamer bekleden met vuurvaste stenen waardoor je een soort keramische BBQ krijgt. Dan moet de temparatuur ook een stuk makkelijker constant te houden zijn met hout.
Deflector en afdichtingen zijn al goed dus dat zou de laatste mod moeten zijn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan