BasBQ
Beef en Steak

Namibi Braai XL: ervaring

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Vorig jaar had ik een zakje Namibi Braai XL gekocht en vandaag voor het eerst geprobeerd. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar het was niet vooruit te branden. Ik had een starter gevuld met de nodige stukken (mooi groot, dat wel), wokkel er onder en gaan. Na iets van een half uur maar twee wokkels erbij en weer gaan. Daarna zag ik stukjes gloeien (ik had een heel klein restje marabu erbij), dus op m'n Weber, maar het leek lauw. Terug in de starter maar, wokkel, en maar weer laten gloeien. Op een gegeven moment ook maar de onkruidbrander er op, maar nog steeds ging het niet goed aan.

Hier las ik veel enthousiaste reacties over de Namibi Braai XL, maar het lijkt wel alsof ik een compleet andere houtskool heb. Wat doe ik fout? Ben ik te ongeduldig? Hoe lang doen anderen het in een starter (ik heb dus geen kamado)?
 
Met een imitatielooflighter krijg ik hem prima aan, hij is wel keihard, dus snap wel dat het met wokkels lastig is.
 
Arie,

Ik steek in de Weber summit mijn houtskool gewoon aan op "de kamado manier".
Dus niet in een starter.

Zou niet veel uit mogen maken maar ik heb het met marabu ook wel eens gehad dat het best lang duurde. Elk voordeel heeft zijn nadeel.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
De Namibi braai houtskool bestaat uit verschillende houtsoorten. Ik heb het idee dat je met de looftlighter de ene keer net het “verkeerde” harde stukje probeert aan te steken en de andere keer het zachtere stukje, wat zo aan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan