BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt gravity

Skip

Tondelzoeker
Berichten
6
Hoi allen,

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een nieuwe Bbq, en gezien ik m'n vriendin mee heb, lijkt het erop dat ik niet eens wat anders weg hoef te doen.
Momenteel ben ik dik tevreden met mijn legertje webers, maar ik merk ook dat het af en toe wel eens makkelijk zou zijn om wat meer 'fire & forget' te kunnen hebben op de smoker. Ik heb nooit geïnvesteerd in een controller oid voor op mijn WSM, en gezien ik die prijzen ook nogal behoorlijk vind voor alleen een ventilator, zal ik dat waarschijnlijk ook niet doen. Kamados trekken me niet zo, dus vallen vooralsnog ook af.

Laast was ik dus bij het bbq experience center in Roosendaal, en zag ik de Masterbuilt staan. Had al wel eens eea gezien op YouTube, en vond m al interessant, en dat vond ik m in levende lijve ook. Geluiden die ik wel vaak hoor is dat hij kwalitatief, mwah is. Ik heb m vast gehad, en merkte dat ik m vrij wiebelig vond, maar desalniettemin, blijf ik t een prachtig apparaat vinden. Idee is goed, uitvoering ziet er leuk uit, etc.

Zijn er mensen echter bekend met het gebruik van de Masterbuilt? Wat vinden jullie ervan en is hij het waard?
 
Hoi, ik heb zelf een Bastard en een Masterbuilt 560 staan. Ik bbq zelf zeker wel 2 of 3 keer per week en ik probeer altijd te wisselen tussen de twee.
Het fijne van de masterbuilt is dat deze ook op kolen werkt en daar heb ik er genoeg van. Een paar rookhout blokjes ertussen en je kan heerlijk roken. Ik vindt het zeker een aanwinst in gemak en gebruik. Blij dat ik deze had aangeschaft! als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het graag!
 
Hoi, ik heb zelf een Bastard en een Masterbuilt 560 staan. Ik bbq zelf zeker wel 2 of 3 keer per week en ik probeer altijd te wisselen tussen de twee.
Het fijne van de masterbuilt is dat deze ook op kolen werkt en daar heb ik er genoeg van. Een paar rookhout blokjes ertussen en je kan heerlijk roken. Ik vindt het zeker een aanwinst in gemak en gebruik. Blij dat ik deze had aangeschaft! als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het graag!
Hoi prld,

Als ik de Masterbuilt zou aanschaffen, zou ik deze zeker voornamelijk aanschaffen als smoker. Ik zie ook wel de voordelen ervan als grill, maar mis dat toch een beetje het direct contact met vuur in een indirect systeem. Zou dus zeker geen afstand doen van mijn webers. Maar ik blijf toch wat twijfel houden als het gaat om kwaliteit.
Hoe lang heb je je masterbuilt nu?
Wat vind je van de kwaliteit/stevigheid? Is dat iets waar ik me teveel zorgen om maak misschien?
Verbruik? App?

Gooi er maar wat in :)
 
Hoi,

Ik gebruik de Masterbuilt nu al ongeveer 6 tot 7 maanden. Zoals eerder vermeld, gebruik ik hem wekelijks minstens één keer. Het enige kleine puntje is dat hij niet onthoudt dat de temperatuurweergave op Celsius moet staan; bij elk nieuw gebruik schakelt hij terug naar Fahrenheit. Dit is alleen bij het opstarten; tijdens een sessie blijft de instelling wel behouden. Er zijn ook veel 'hacks' beschikbaar voor de Masterbuilt, maar die heb ik tot nu toe nog niet uitgeprobeerd!
 
Hoi,

Ik gebruik de Masterbuilt nu al ongeveer 6 tot 7 maanden. Zoals eerder vermeld, gebruik ik hem wekelijks minstens één keer. Het enige kleine puntje is dat hij niet onthoudt dat de temperatuurweergave op Celsius moet staan; bij elk nieuw gebruik schakelt hij terug naar Fahrenheit. Dit is alleen bij het opstarten; tijdens een sessie blijft de instelling wel behouden. Er zijn ook veel 'hacks' beschikbaar voor de Masterbuilt, maar die heb ik tot nu toe nog niet uitgeprobeerd!
Waar doel je dan op als je het over mods hebt? Heb wel een aantal Amerikaanse modders gevonden, maar dat was het dan ook wel
 
Goedemiddag,

er zijn wat "mods" om de Masterbuilt efficiënter te maken. zoals hieronder is te zien:

moet toegeven dat ik zelf niet hebt toegepast hoor. Het is nog niet echt nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan