BasBQ
Beef en Steak

Mangosalde met komkommer en paprika

 
 

Sticky Fingers

Pitmaster
Berichten
528
Deze heerlijke zomerse bbq salade is bij ons favoriete als we een salade maken voor bij een bbq gerecht.
9196FB67-2726-46AB-8009-1B2BEBB88F64.jpeg


Dit recept is gebaseerd op 6 personen

Ingrediënten​

  • 3 rijpe mango
  • 6 bosuitjes
  • 1.5 komkommer
  • 1.5 rode paprika

Dressing:​

  • 9 eetlepels fijngesneden munt
  • 6 theelepels honing
  • 3 eetlepel lekkere olijfolie extra vergine
  • 1.5 limoen, uitgeperst

Bereiding:​

  • Schil de mango, verwijder de pit en snij de mango in reepjes.
  • Was de komkommer en snijd hem in de lengte door. Snijd er vervolgens mooie schuine plakjes van (zet je mes schuin op de komkommer). Was de bosui, en snijd de bosui schuin in dunne ringen. Was ook de paprika en verwijder de zaadlijsten. Snijd de paprika eerst in reepjes en daarna in schuine stukjes.
  • Doe alles in een kom of schaal.
  • Meng de ingrediënten voor de dressing door elkaar. Even goed roeren totdat de honing helemaal is opgelost. Schep dan de dressing door de mangosalade.

Eet smakelijk!
 
Bedankt voor het delen. Ik ben zelf niet van de salades maar kan er iemand wel heel blij mee maken. Altijd handig wanneer je nieuwe BBQ spullen op het oog hebt 😂
 
Wij maken bijna dezelfde maar dan nog wat verse koriander er door heen en een rode peper 😋
 
Ik maak ook bijna dezelfde met inderdaad koriander maar als dressing: sap van 1 limoen, 2 eetlepels vissaus en wat olijfolie
Dat zoute van die vissaus met het zoete van de mango is echt superlekker.
 
Die met koriander en peper kon ik wel en is ook zeer smakelijk! Vooral dat pepertje erin 😋 het probleem wat ik hier thuis heb, is dat ik mensen om me heen heb die geen verse koriander lusten. Dat vinden ze helaas naar zeep smaken 🙁 dat terwijl ik er zelf gek op ben.

Dat idee van de 2 eetlepels vissaus ga ik eens proberen Faxie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan