BasBQ
Beef en Steak

Lekker gegeten bij Boneheads

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Ik zit momenteel voor het werk in Nova Scotia, in de buurt van Halifax. Nou hadden we vandaag toevallig wat tijd over dus zijn we Halifax in geweest om wat te shoppen en om een stukje te eten. Op internet was ik er achter gekomen dat in Halifax een goed BBQ restaurant zat, dus adres in de tomtom en karren maar!

Het restaurant heet Boneheads en is vrij spartaans ingericht. Bestellen doe je bij de kassa. En nee, dat ben ik niet op de foto, maar een andere dikkerd 8)
Boneheads1.jpg


Boneheads2.jpg


Ik heb het idee dat er veel vaste klanten komen want ze kenden veel mensen bij naam, dat is dus alvast een goed teken.

Het menu is vrij beperkt, ze doen alleen ribs,PP,worst,brisket en kip (ook wings). En ze hebben een hele lading side orders. Op elke tafel staan drie soorten BBQ saus en een grote rol keukenpapier. Het eten wordt opgediend op en dienblaadje met een vel vetvrij papier en je krijgt wegwerp bestek(wel van een goede kwaliteit), niet echt "fine dining" maar het past wel goed bij de algemene ambiance.

Ik heb gekozen voor een combinatie van pulled pork en southside links met als bijgerechten pit beans en sweet potato chips. Dit alles koste samen met een halve liter Dr Pepper een kleine $24.

Ik was bijna vergeten een foto te maken dus op de foto is de worst al zo goed als op ???
Boneheads3.jpg


Wat vond ik er van; De PP was zeer behoorlijk, maar niet de allerbeste die ik ooit gehad heb, hij had wat pittiger mogen zijn, de structuur was wel zeer goed en hij had een redelijke rook smaak. De southside link was zeer lekker met een echte BBQ smaak en was dus ook als eerste op. ;)
De sides waren ook erg lekker maar ik miste wel een beetje de rook smaak bij de pit beans.

Als ik de kans krijg ga ik er nog een keer heen om de ribs te testen ;D
 
Ziet er uit als een typisch BBQ joint, bij de meeste waar ik geweest ben moet je aan de balie bestellen en dan neem je het mee naar je tafel. BBQ is geen fine dining, althans op de meeste plaatsen :D Broodje PP op het bord kost $4,99, is een redelijke prijs toch?
Sweet potato chips zien er lekker uit, nog nooit gehad, en ik kies ook altijd worstjes als ze ze hebben :)
 
Piet ik had toch erg graag bij je aangeschoven!
 
leuke ervaring geweest denk ik, zo proef je ook eens hoe zij het daar maken
 
Ziet er lekker uit.

Zit nu zelf in Rusland, gisteren een stukje steak gehad, wat helaas tot gekremeerd was. (medium rare besteld)
van de week maar eens shasjlick bestellen, want dat had huub besteld en dat zag er wel goed uit.
 
Shaslick, lekker....  Wel foto's maken he!



BTW wat is een Huub?
 
Een Huub is een persoon die Huub heet 8) ( Hydrospex)

Zal ff duren voor er foto's komen, komende dagen nog eten op slachterij.
 
Nosmo zei:
Als ik de kans krijg ga ik er nog een keer heen om de ribs te testen ;D

Bij deze dan ;)

Ik zit alweer bijna twee weekjes in Nova Scotia en sinds een paar dagen heb ik gezelschap van RoBBQ. Gisteren zijn we naar Boneheads getogen om de ribs eens te gaan testen. Dit liep uit in een zeer grote teleurstelling want de ribs waren op! :mad:

Toch wel lekker PP, brisket en worst gegeten, maar de teleurstelling bleef, dus vandaag maar weer de reis van bijna een uur ondernomen voor een tweede poging. Hoera ze hadden nog ribs! ;D

Mijn "bordje", een "full slab of baby back ribs" met pit beans en cole slaw.
Boneheads4.jpg


Rob's "bordje", een "Rib combo plate" met PP, chili en ook cole slaw
Boneheads5.jpg


Rob moet zelf maar uitleggen wat hij ervan vond maar ik heb was blij verrast door de ribs, ze waren lekker mals en met een beetje pittige smaak al had ik het idee dat de pit voornamelijk uit de saus kwam. De pitbeans waren rokeriger dan de vorige keer, en de cole slaw was fris en crispy.
 
*niet jaloers*
 
Kan niet anders zeggen dat het erg geslaagd was, zou ik ze zelf iets meer pit geven.
Maar dat was prima op te lossen met de saus.
Rib waren lekker mals en sappig, hadden een mooie smoke ring.
Pulled pork was ook erg lekker, en de bowl of Chili was lekker gevuld met vlees, zat een lekkere bite aan.

Kortom geslaagde bbq toer, wel een ontzettende dikke pens nu, want ondanks dat het Canada is, zijn de portie USA 8)
 
Kunnen we niet eens ruilen?Ik ga niet huilen.
 
Dat is pas smullen

Sent from my BlackBerry 9700 using Tapatalk
 
Altijd plezierig als het niet tegenvalt, sterker als het lekker is.
 
noskos zei:
Altijd plezierig als het niet tegenvalt, sterker als het lekker is.

De lat in Nederland ligt qua bbq ook hoger dan daar h? :p moet je ook rekening mee houden als je naar de USA gaat ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan