BasBQ
Beef en Steak

Kogelbiefstuk met?????

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
375
Lieve bbQ vriendjes en dinnetjes,

Help me uit de brand!

Ik heb een stuk kogelbiefstuk liggen wat ik niet als een klomp biefstuk wil eten maar met groente aardappels en sausje
Helaas ontbreekt het me even totaal aan inspiratie hier voor.

Wie weet of heeft hier een leuk idee voor???

Hoor t graag
 
Normaal eet je toch altijd je steak met aardappels/pasta en sausje?

Ik zou hem reverse sear doen met wat hickory rookhout. Als sausje een chimchurrie en voor de groentjes gegrilde slaharten en worteltjes. Daar dan nog hasselback patatoes bij.

Ofwel over een heel andere boeg: philly cheese steak sandwich :D
 
Laatst bewerkt:
Groente lekker grillen en laten afkoelen en met feta en kalamata en wat kerstomaatjes als salade eten. Denk aan aubergine, courgette, groene asperges, ui in plakken.

Ik laat zelf graag de aardappels achterwege maar je zou ze natuurlijk ook kunnen poffen met de restwarmte van de groente grill sessie. Bij steak hou ik van een lekkere ciabatta van desem, over de lengte door gesneden en beide kanten ingsmeerd met olijfolie waar je wat fijn geraspte knoflook en rozemarijn doorheen werkt. Die kun je perfect kort krokant grillen als je steak even ligt te rusten.

Nu heb ik dus trek!
 
Of biestuk in stukjes snijden en marineren in fijngehakte knoflook en sojasaus.

Dan in een skillet lekker afbakken met wat aardappelblokjes en groenten. Maak je er een aardappelwokje van.

Kan ook in een wok als je die hebt natuurlijk.
 
Ik sluit me aan bij de philly cheesesteak! Om even een mondwaterend beeld erbij te krijgen, hierbij een artificial intelligence geïnspireerd verhaaltje:

"Eens was er een man genaamd Tom, een hardwerkende kerel die zijn dagen doorbracht op kantoor, zwoegend over stapels papierwerk en projecten. Zijn lieve wederhelft, Sarah, was vastbesloten om hem gezond te houden, dus ze bereidde altijd gezonde maaltijden voor hem voor, vol met groenten, mager vlees en volkoren granen.

Tom waardeerde Sarah's inspanningen echt, maar soms verlangde hij stiekem naar iets hartigers en smakelijkers dan zijn gebruikelijke lunchpakketjes. Hij droomde van sappige hamburgers, knapperige frietjes en vooral van de legendarische Philly Cheesesteak sandwich.

Op een dag, terwijl Tom door de drukke straten van de stad liep, rook hij een onweerstaanbare geur. Zijn neus leidde hem naar een kleine achtertuin waar een kamado roodgloeiend overheerlijk stond te knetteren en waar de verleidelijke geur van gebakken ui en gesmolten kaas zijn zintuigen prikkelde. En daar lag het, in al zijn glorie - de perfecte Philly Cheesesteak sandwich.

Tom kon de verleiding niet weerstaan. Hij bestelde het broodje en nam een grote hap. De smaken explodeerden in zijn mond - het malse vlees, de romige kaas, de zachte broodjes - het was alles waar hij ooit van gedroomd had.

Met elke hap voelde Tom zich gelukkiger en meer voldaan dan hij in lange tijd had gevoeld. Hij vergat even al zijn zorgen en verantwoordelijkheden terwijl hij genoot van elke verrukkelijke beet.

Na zijn laatste hapje keerde Tom terug naar huis, zijn maag gevuld met geluk en tevredenheid. Toen hij op de bank plofte, met een grote glimlach op zijn gezicht, wist hij dat hij zijn gezonde eetgewoonten niet helemaal hoefde op te geven, maar af en toe mocht genieten van een heerlijke traktatie zoals de Philly Cheesesteak sandwich. En met een dankbaar hart viel hij in een gelukzalige slaap, wetende dat hij de balans had gevonden tussen gezond eten en af en toe genieten van het goede leven."
PatsMenu2.0.jpg


Veel plezier met de keuzestress! :D
 
IK zou voor Tagliata di manzo gaan ❤️
 
Hahaha ik kom niet meer bij 😂😂😂oké het gaat een philly cheese steak sandwich worden.
Eerst eens de stoute schoenen aan en bij de Subway vragen of ik daar alleen de broodjes mag kopen want in de tijd van rijkelijk belegde broodjes enzzz springen de bakkers hier niet echt op in naar mijn gevoel
 
Bij de Turkse bakker hebben ze ook vaak van die langwerpige broodjes die harder zijn dan een kadetje maar zachter dan een pistolet.
 
Hahaha ik kom niet meer bij 😂😂😂oké het gaat een philly cheese steak sandwich worden.
Eerst eens de stoute schoenen aan en bij de Subway vragen of ik daar alleen de broodjes mag kopen want in de tijd van rijkelijk belegde broodjes enzzz springen de bakkers hier niet echt op in naar mijn gevoel

Ik neem altijd zo een ciabatta uit de supermarkt die je nog ff moet afbakken.
 
Hoe dik is die kogel eigenlijk? Want 4cm of meer, doe ik meestal een tagliata. Dunne steaks van 1,5 tot 2,5cm grill ik af en maak ik de philly cheese steak van.
 
Met een teryaki marine heel heet aangrillen, daarna in dunne plakken snijden en met oosterse groentes roerbakken?

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan