BasBQ
Beef en Steak

Jalapeño Cheddar Smash Burgers

 
 

Salademan

Kooltjesharker
Berichten
235
Deze burgers zijn favoriet in dit huishouden en ik wilde mijn nieuwe bbq meubel (daarover later meer in een ander draadje) in stijl inwijden. Waarvan akte.

Jalapeño Smash Burgers van BA gehakt. Met dit vlees gaat het nooit mis; zo verschrikkelijk sappig! Het lekkers:
dc50fbb882ba6c56dcb2c975fefa97ab.jpg


Het spek snij ik in plakken van 1 à 2 mm; net wat dikker dan voorgesneden uit het koelvak. Heerlijk! De rest ook gesneden, waarbij de cheddar en jalapeños in blokjes door het gehakt gaan:

515770610dcdeeaa88b546cb5fb6e2f6.jpg


Eerst alle voorbereidende lekkernijen grillen, als laatste natuurlijk de smash burgers:
8be1038659e2ed5ff921024b6f8c7fee.jpg


Bal -> Smash -> Burger!
e9bdc6025a42eab4595def53f65dfd5b.jpg


2 x 3,5 minuut met wat extra Cheddar voor de liefhebbers na de flip. Dome dicht en smelten maar:

3fa551493a76cae47fb79f514b76b3e1.jpg


Voilà; the burger:
ca4df6fefe47ea0e38b226476462e6e3.jpg


Het heeft weer gesmaakt, laat het u ook smaken ! Vrolijk Pasen!
 
Lekker burgertje! 😋
Waren ze goed pittig ? 🔥
 
Jalapeño en echte cheddar zijn een gouden combi.
Dat met goed rundergehakt is een Bingo.
Kan hem bijna proeven ziet er heerlijk uit.
Het mooie aan verse Jalapeño vinden wij dat hij mild pittig is zodat je ook de fruitigheid van de peper zelf nog proeft
 
Lekker burgertje!
Waren ze goed pittig ?

Dat viel eigenlijk reuze mee. De kinderen eten deze burgers ook, eentje zelfs zonder de cheddar. Rode pepers is een heel ander verhaal, maar jalapeño gaan zelfs door de coleslaw om er een lichtzoet pitje aan te geven…
 
Dat viel eigenlijk reuze mee. De kinderen eten deze burgers ook, eentje zelfs zonder de cheddar. Rode pepers is een heel ander verhaal, maar jalapeño gaan zelfs door de coleslaw om er een lichtzoet pitje aan te geven…
Dankjewel voor de feedback 😀
Ja rode pepers die willen wel vlammen, daar doe ik zo hier thuis ook geen plezier mee. Ik
zelf vind een jalapeño wel lekker door het eten en wat Ewald zegt in combinatie met cheddar is dat goud
 
Burger ziet er goddelijk lekker uit!!

Voor een echte smashburger moet je ze echt wel veel platter drukken. (Dan kunnen er wel maar 2 tegelijk op zo'n halve-maan)
 
O is dat zo? Eerder maakte ik ze altijd wel platter en groter maar wij vinden het op deze manier lekkerder. Zo kan ik ze nog rosé houden van binnen
 
Per definitie is een smashburger niet rosé omdat het doel is vrijwel alleen korst te maken aan beide zijdes en vrijwel geen middenstuk. Je kan met de smashburger ook jalapenos op de plaat leggen en dan de hamburger eroverheen smashen zodat de jalapenos in de burger worden gedrukt. Doen ze ook vaak met gebakken ui.

Dat gezegd hebbende is smashburger ook maar één van de vele soorten hamburgers. Ook al heet het geen smashburger zegt het natuurlijk niets over wat beter of lekkerder is natuurlijk. Het is maar een naam.

Je eigen voorkeur en smaak is belangrijker dan hoe het heet.
 
Potverdorie…heb ik toch mooi wat geleerd deze vrijdag ochtend. Bedankt daarvoor.

Op naar de volgende hamburgers dan
 
Smash of geen smash gewoon een heerlijk broodje!
 
Ze zien er heerlijk uit, maar inderdaad een beetje dik voor een klassieke smashburger :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan