BasBQ
Beef en Steak

Heat deflector bewerken

Smekus

Tondelzoeker
Berichten
2
Hallo,

Sinds vandaag in het bezit van een 16" auplex kamado.

Er is een heatdeflector meegeleverd, zo een met 3 pootjes. Nu heb ik geconstateerd dat de pootjes zon 1.5cm boven de rand uitkomen zonder rooster.

Ook heb ik een dutch oven bijbesteld. Deze past in deze combinatie niet in de kamado.

Mijn vraag is daarom. Is het mogelijk om de pootjes dmw een slijptol met diamantschijf korter te maken zodat het past? Heeft dit ook invloed op de werking met indirect koken?

Ik hoor graag jullie ideeën.
 
Als je foto's hebt is het makkelijker om advies te geven.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Hallo,

Sinds vandaag in het bezit van een 16" auplex kamado.

Er is een heatdeflector meegeleverd, zo een met 3 pootjes. Nu heb ik geconstateerd dat de pootjes zon 1.5cm boven de rand uitkomen zonder rooster.

Ook heb ik een dutch oven bijbesteld. Deze past in deze combinatie niet in de kamado.

Mijn vraag is daarom. Is het mogelijk om de pootjes dmw een slijptol met diamantschijf korter te maken zodat het past? Heeft dit ook invloed op de werking met indirect koken?

Ik hoor graag jullie ideeën.
Boven de rand is niet erg he. Het is pas een probleem als je met wat je er op doet tegen het dak aan komt.

zoals de kers al zegt: foto's!
 
heb je opstaande nokjes aan het gedeelte waar je normaal je rooster op legt?
dan zou je kunnen kijken of het spider rek van kamdo joe past. deze is ideaal voor de DO
 
Terug
Bovenaan Onderaan