BasBQ
Beef en Steak

Gasaansluiting WGA

Theo V

Tondelzoeker
Berichten
8
Ik heb een gas Weber Go Anywhere met een gasslang aansluiting. Mijn skottelbraai en wga ziten aangesloten op een regelaar met dubbele snel koppelingen. De WGA kant met de verloop op de slang. Wil hier graag ook een snelkoppeling op hebben en zag al dat daar al een oudere post over was. Is een verloop met snelkoppeling al ergens te koop????
 
Dit op de Engelse hulpsite gevonden, lijkt mij een mooie oplossing!

Screenshot_20240425_065450_Chrome.jpg
 
Hier is ook alles te vinden denk ik. Ken het site zelf niet.

Obelink is de grootste (en goedkoopste) kampeerwinkel van Nederland (in Winterswijk). Een soort IKEA voor kamperen 😉. Hier hebben ze allerlei soorten gaskoppelingen, ik denk dat ze zeker hebben wat je zoekt. Een bezoekje aan de winkel is ook leuk!
 
klik op de link, dan kom je er bij uit.
Zie alleen snelkoppelingen, ik gebruik ze van Cadac. Gaat mij om de conector op de wga gas naar snelkoppeling bv van Napoleon e.a.a. volgens bijlage. Deze schijnt niet meer leverbaar te zijn.

Screenshot_20240425_065450_Chrome.jpg
 
Obelink is de grootste (en goedkoopste) kampeerwinkel van Nederland (in Winterswijk). Een soort IKEA voor kamperen 😉. Hier hebben ze allerlei soorten gaskoppelingen, ik denk dat ze zeker hebben wat je zoekt. Een bezoekje aan de winkel is ook leuk!
Niet voor aansluiting wga gas en snelkoppeling
 
Uk en Duitsland niet meer leverbaar, Tsjechië misschien nog wel. Maar er was iemand bezig om het zelf zo'n conector te laten maken met een snelkoppeling wie o wie?
 
Lindal B188
Dat is de juiste benaming van de schroefdraad op de gasbusjes.
Misschien handig tijdens opzoekwerk.
Schroefdraad zou volgens Wikipedia 7/16 UNEF zijn.
UN417 is blijkbaar de gasbus standaard.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan