BasBQ
Beef en Steak

Flat rib

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
377
Mede vleesgenoten, Paar weken geleden bij ranzijn Alkmaar een flat rib gekocht.
Ze hebben daar van lokale boeren diverse mooie stukken vlees en we waren er toch dus een flat rib mee genomen.
Maar nu!…..
Ik was dus echt in de veronderstelling dat hier altijd botten in zitten???
Maar bij de mijne ver te zoeken
Meer mensen die hier mee te maken hebben gehad of heb ik nou weer iets aparts of doms gedaan?
Maak hier een draadje van tot morgen ivm m’n vraag nu.
Inmiddels overtollig vet weg gesneden,vlies zat er al niet op.
M’n rub bestaat aan zeezout,peper korrels,ui en knoflook poeder.
Dit in de vijzel tot een poeder gemalen en daarna alles is de folie om een nachtje smaak op te nemen

IMG_6673.jpeg
IMG_6674.jpeg
IMG_6675.jpeg
 
Komen de ribben er niet uit als hij op de BBQ ligt na een paar uur?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Voor degene die m’n post verplaatst heeft.
Er staat ook dat ik er vandaag foto,s van post ivm een vraag
 
Zo te zien is het een runder short rib zonder rib, veranderd niets aan de bereidingstechniek maar hoogstens aan de -tijd. Doordat het bot ontbreekt denk ik dat het iets vlugger zal gaan. Maar gewoon lekker van smullen, ziet er mooi uit!
 
Zo te zien is het een runder short rib zonder rib, veranderd niets aan de bereidingstechniek maar hoogstens aan de -tijd. Doordat het bot ontbreekt denk ik dat het iets vlugger zal gaan. Maar gewoon lekker van smullen, ziet er mooi uit!
Klopt is runder en ruikt ook super in de tuin nu.
Kwa tijd heb je ook gelijk,ging uit van 8 uur en dan uurtje rusten maar nu na 4 uur zit ik al op de 83 graden
 
Voor degene die m’n post verplaatst heeft.
Er staat ook dat ik er vandaag foto,s van post ivm een vraag
Beste Mark, vooralsnog is het alleen een vraag en is er geen foto van het gerecht op de barbecue.
Dan hoort deze post gewoon in de rookkamer!

Persoonlijk heb ik geen tijd om dan achteraf steeds te gaan kijken of je er al foto’s hebt bijgeplaatst.

Oplossing, maak gewoon twee draadjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan