BasBQ
Beef en Steak

Dry Rub zonder look

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.157
Ik krijg binnen 2 weken in het weekend volk over de vloer die er enorm naar uitkijken wat er van de Q's gaat komen.

Het zijn mergpijpjes, chicken wings, cote à l'os en entrecote.

Maar er is 1 dame bij die allergisch is voor look. Dus dacht dat dit geen probleem zou zijn, maar ben net mijn potjes gaan nakijken van alle dry rubs die ik heb, en er is geen enkele bij zonder look. Heb er 12 staan en geen enkele zonder look

De mergpijpjes is geen probleem, want ik doe meestal SPG, maar dan wordt het PEZO. Voor de steaks dacht wat afwisselen met enkel SPG en sommigen met een dry rub. Maar dat probleem kan ik dus opvangen met enkel PEZO.

Maar de chicken wings is dan wel een ander verhaal, want die moeten wel effectief een dry rub krijgen. :ROFLMAO:

Iemand een uitstekende mengeling hiervoor, maar zonder look en ook niet te zoet, want er komt ook nog een wet rub die meestal de zoetigheid brengt? Dan kan ik van de week nog iets bij mekaar gooien 'als' ik die ingrediënten allemaal nog ergens kan halen of eventueel al heb.

Alvast bedankt.
 
Onderstaande komt van smokeygoodness.com, geen idee of het lekker is. Het lijkt me dat je knoflook (want dat bedoel je toch?) er prima uit kunt laten.
Screenshot_20230803_155017_Chrome.jpg
 
Of vervang het voor kerrie poeder
 
Of je gaat een hele andere kant op.

Iets met kurkuma, gember, kerrie.
Die smaken zeg maar.
 
Onderstaande komt van smokeygoodness.com, geen idee of het lekker is. Het lijkt me dat je knoflook (want dat bedoel je toch?) er prima uit kunt laten.
Bekijk bijlage 56160
Dit is volgens mij de ‘Chick mix’ van Jort Althuizen. Die is erg lekker vind ik, meerdere malen gebruikt.
 
Inplaats van spg de knoflook wisseoen voor uienpoeder? Eventueel kan je ook altijd wat parikapoeder toevoegen. In feite kan je zelf ook heel veel rubs zelf maken en dan de knoflook weg laten.

Bij de entrecote kan je bijvoorbeeld ook werken met verse rozemarijn. Keuzes in overvloed.

Overigens wel een bijzondere alergie voor knoflook. Nog nooit eerder gehoord ☺️
 
Inplaats van spg de knoflook wisseoen voor uienpoeder? Eventueel kan je ook altijd wat parikapoeder toevoegen. In feite kan je zelf ook heel veel rubs zelf maken en dan de knoflook weg laten.

Bij de entrecote kan je bijvoorbeeld ook werken met verse rozemarijn. Keuzes in overvloed.

Overigens wel een bijzondere alergie voor knoflook. Nog nooit eerder gehoord ☺️
Net gegoogled, het bestaat wel degelijk! Weer wat geleerd.
 
Klinkt als top vleesjes die geen rub nodig hebben... pezo will do. Misschien de kip pekelen met zout en gingerbeer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan