BasBQ
Beef en Steak

Dry Aged Vlammetjesburger

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.614
Dit is voor mij de perfecte burger:

- Dry Aged burger
- Guanciale als spek
- Uitjes in het vet van de guanciale gebakken
- Pepersaus met de bouillon van dry aged botten
- Cheddar smeltkaas (al vind ik met oude kaas het nog beter smaken)
- Tomaat
- Sla
- Pistolet

De guanciale en burger even besprenkelen met de flambadou.
Heb wat weinig foto's want heb deze gemaakt voor ons bezoek.
1.jpeg

4.jpeg

2.jpg

3.jpg

5.jpg

1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt me een fantastische burger. 😋


Maareh, voor ons bezoek?

Er liggen 47 hamburgers op je aanrecht. 😂😂
 
Alleen al na het lezen is mijn cholesterol omhoog geschoten :LOL:
Maar deze komt op mijn to do lijst :love:
 
Das een duchtig broodje hamburger geworden stijn!

Blijft toch leuk hè ? Spelen met de flambadou 😀
 
Poah Stijn.
Het water loopt me in de mond..

Heerlijk kerel!
 
ook zonder flambadou is het een top-burger ;) :love:
 
Stevig broodje.
Wanneer moet de rest uit de vriezer? Ff bellen voor hulp ...
 
Zit er verdomd goed uit !!
Mag ik vragen wat voor papier je hebt gebruikt in je burger pers ik loop daar altijd mee te kloten om ze eruit te krijgen.
 
Zit er verdomd goed uit !!
Mag ik vragen wat voor papier je hebt gebruikt in je burger pers ik loop daar altijd mee te kloten om ze eruit te krijgen.
Zelf vind ik plastic folie altijd goed werken. Ik scheur dan 2 stukjes folie af van de rol. Een stukje voor in de pers en een stukje voor de bovenkant van de pers. Meestal maak ik max 6 burgers per keer en dat lukt met dezelfde stukjes folie.
 
Zit er verdomd goed uit !!
Mag ik vragen wat voor papier je hebt gebruikt in je burger pers ik loop daar altijd mee te kloten om ze eruit te krijgen.

Wel, ik gebruik geen papier IN de burgerpers.
Het begin met een goede burgerpers en diegenen die je vindt in de gemiddelde winkel zijn rommel.

Tijdens mijn avondschool charcuterie heb ik gezien wat ze professioneel gebruiken en dat werk helemaal anders.
Het bolletje vlees ligt gewoon op het werkblad, daarop een hamburgervel (die koop ik zo, lijkt wat op bakpapier) en dan met de pers een erover en een stevige duw.
1711096564974.png


Voordeel is als je een kleine 50 burgers moet maken dat dit zeer snel gaat.
 
Ziet er heerlijk uit!

Wel drie vragen.
1. Wat zit er in die flambadou waarmee je de burgers bedruipt?
2. Misschien een Vlaams vs. Nederlands verschil (ik zie dat je uit Brasschaat komt), maar een pistolet is (hier in NL) een langwerpig hard broodje, in BE niet?
3. Heb je een linkje naar die hamburgerpers?
 
Ziet er heerlijk uit!

Wel drie vragen.
1. Wat zit er in die flambadou waarmee je de burgers bedruipt?
2. Misschien een Vlaams vs. Nederlands verschil (ik zie dat je uit Brasschaat komt), maar een pistolet is (hier in NL) een langwerpig hard broodje, in BE niet?
3. Heb je een linkje naar die hamburgerpers?
1: puur vet, als ik mij goed herinner was dit rugvet van varken. Heb het ook al eens gedaan met een stuk vet van parmaham, zolang het maar puur vet is.
2. In Belgie is een pistolet hetgeen dat je op de foto ziet, een rond broodje. De langwerpige versie (de kleine stokbroodjes) noemen wji picolos.
3. hier - hier en hier => wel goed kijken welke diameter je wil. als ik het goed voor heb is die van mij 13cm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan