BasBQ
Beef en Steak

cote de boeuf voorgaren

Marcdepark

Stoker
Berichten
302
Hallo allemaal,

Aanstaande zaterdag heb ik een bbq bij vrienden.
Nu heb ik nog een cote de boeuf in de diepvries liggen die eigenlijk op moet. Dus die wil ik graag opmaken dus.

Omdat ik bij vrienden alleen de beschikking heb over een bbq zonder deksel en beperkte tijd vroeg ik me af of ik de cote de boeuf thuis alvast kan voorgaren. Deze dan kan laten afkoelen. En dan meenemen om daar even af te grillen.

Wat denken jullie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lijkt mij geen succes, voedselveiligheid technisch niet en met het af grillen is de kern koud . Ik weet niet wat voor Q ze hebben maar als je verschillende hitte zones in kan maken zou ik hem eerst grillen en door garen om een minder hete zone .
In de gaten houden met probe er in .
 
Hoe denk je dat de holbewoners het vroeger deden? Die hadden ook geen deksel.

Hoe zou je het en een kogelbbq doen?

Ik zou proberen 2 zones te creëeren of als dit niet lukt de temperatuur heel laag te houden.
Dan kun je hierna de temperatuur omhoog brengen om hem af te grillen.

je zou ook nog iets met een oven kunnen doen, maar je zit hier op een bbq forum.
 
Lijkt mij geen succes, voedselveiligheid technisch niet en met het af grillen is de kern koud . Ik weet niet wat voor Q ze hebben maar als je verschillende hitte zones in kan maken zou ik hem eerst grillen en door garen om een minder hete zone .
In de gaten houden met probe er in .

Bedankt voor je reactie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Ik weet dat het niet mag hier, maar ik zou hem in de vacuumverpakking een uur op 40° in de oven steken. En daarna afgrillen op de BBQ.

Voor de rest dacht ik ook eerder aan een WGA. Momenteel €89 op bol en dat is nooit weggegooid.
 
Als de oven al zo laag gaat, maar waarom niet uit de verpakking?

Geen idee eigenlijk. Ik ging er altijd van uit dat hij dan minder vocht zou verliezen. Zelf nog nooit gedaan, maar een vriend van mij deed het zo altijd voordat hij een kamado had.
 
Bedankt voor ALLE reacties!

Ik ga het als volgt doen, eerst in de oven op ca 120 graden en gaar het vlees dan tot ca 45 graden kern.
Dan uit de oven en afgrillen op de bbq tot ca 53-55 graden.

WGA is inderdaad ook een goed idee, als lid van dit forum heb ik deze uiteraard al in mijn bezit 😉. Echter ben ik deze keer te gast op een bbq en wil ik niet de hele bbq "overnemen". Dus is de oplossing met behulp van de oven een hele mooie.

Daarnaast ben ik al lang blij dat ik weer eens wordt uitgenodigd voor een "standaard" bbq. Omdat ik zelf de lat hoog leg en probeer de mooiste gerechten van de bbq te toveren merk ik dat dit anderen wel eens afschrikt.
Hiermee bedoeld ik dat men snel denkt dat een speklapje of worstje niet meer goed genoeg is, terwijl bbq volgens mij om de gezelligheid gaat met lekker eten als een mooie bonus.
Ik vraag me af of anderen op dit forum dezelfde ervaring hebben?
 
Waarom dat? Verschilt niet zoveel van SV.
Wil nu wel weten hoe het precies zit. :)
Bacteriën groeien goed tussen de 10 en 40 graden. Voor de veiligheid zou ik hoger gaan dan 40.
Plus iets van plastic verwarmen heeft nooit mijn voorkeur.
Dus liever plastic eraf en gewoon hogere temperatuur. (De meeste ovens gaan niet lager dan 50, maar ja, is dat 50 of is dat een stuk minder?)

Sous vide is vaak de echte temperatuur plus goede geleiding, maar ook dan zou ik een tikkie hoger gaan dan 40, maar weer niet te hoog want plastic verwarmen mwah.
 
Uiteindelijk stond er nog een oude weber.
Paar briketten er in en hoppakee.

Perfect gelukt (al zeg ik het zelf )

cde564e86eda51cef34144a648ebd50f.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan