BasBQ
Beef en Steak

Beef ribs low and slow heel slow

Steen

Vuurmaker
Berichten
76
2e paasdag lekker beef ribs bereid. heb dit nog nooit gedaan en gegeten dus was erg benieuwd. Deze met spg gekruid en een beetje uien en paprikapoeder. Al met al heeft het er ruim 9 uur opgelegen. Resultaat was fantastisch! Dit gaan we meer maken!

1000030080.jpg


1000030087.jpg


1000030088.jpg


1000030110.jpg


1000030112.jpg


1000030113.jpg


1000030141.jpg


1000030142.jpg


1000030145.jpg
 
Ja en het was me toch lekker. Dit gaan we meer klaar maken. Was echt blij met het eindresultaat
 
Goed gelukt zo te zien !!! Ziet er goed uit en dat voor de 1ste keer.
 
Ziet er smakelijk uit! Waarom gebruik je papier en geen alufolie?
 
Omdat ik geen folie meer had liggen en omdat het ademt..met folie kan bark 'nat' of soppig worden
De eerste reden snap ik.
De tweede niet. ......
Je wilt toch juist voorkomen dat er vocht uitgaat?
Daar na nog even open op de bbq om de bark weer stevig te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
De eerste reden snap ik.
De tweede niet. ......
Je wilt toch juist voorkomen dat er vocht uitgaat?
Daar na nog even open op de bbq om de bark weer stevig te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Vocht gaat niet uit of wegaar het ventileert zeg maar..en net wat je zegt je kan m ook los er terug opleggen maar met papier hoef je dit niet. Al ben ik er mee aan het experimenteren hoor dus heb nog geen eindoordeel haha
 
Dat ziet er goed uit !!
En zie ik dat nou goed heb jij gewoon een GBS rooster passend op je kamado ?
 
Omdat ik geen folie meer had liggen en omdat het ademt..met folie kan bark 'nat' of soppig worden
Mooie ribs, waren het Grain Fed ribs?
Butcher paper is een beetje achterhaald, volgende keer gewoon weer folie gebruiken zoals @Cherrywood ook al aangaf.
Zeker met rundvlees (droogt snel uit) wil je zoveel mogelijk vocht behouden, en dat je bark zompig wordt is onzin, heb ik nog nooit anders gehad.
Butcher paper gebruiken om kadootjes mee in te pakken of schoolboeken van de kinderen kaften en verder niet.:)
 
Mooie ribs, waren het Grain Fed ribs?
Butcher paper is een beetje achterhaald, volgende keer gewoon weer folie gebruiken zoals @Cherrywood ook al aangaf.
Zeker met rundvlees (droogt snel uit) wil je zoveel mogelijk vocht behouden, en dat je bark zompig wordt is onzin, heb ik nog nooit anders gehad.
Butcher paper gebruiken om kadootjes mee in te pakken of schoolboeken van de kinderen kaften en verder niet.:)
Hoi ewald, dankjewel. Waren Angus grain fed ribs inderdaad. Was super. Ja ben met papier in test fase. Gewoon om te proberen etc. Van te voren had ik altijd extra dikke alu folie van de Ah. Wil gewoon even kijken hoe het met papier gaat en of het me valt ja of nee. Haha kaften hoeft niet meer ze doen alles voort met de laptop🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan