BasBQ
Beef en Steak

Bbq te schoon, dus dan maar ribs

Reynald

Vuurmaker
Berichten
69
Laatste x dat ik wat postte, kreeg ik het “commentaar” dat mn bbq nog veel te schoon was, dus, kuddedier als ik ben, maar besloten om daar wat aan te doen 😅

Tijd voor wat 321 ribs!

3 mooie strengen gekocht bij de plaatstelijke groothandel, zelfgemaakte (maar niet zelfbedachte) rub eroverheen:
IMG_0689.jpeg


En dan op mn te schone bbq:

IMG_0690.jpeg


Temp lekker stabiel op 112C, dus lekker 3uurtjes op de WSK en dan inpakken maar, met beetje boter, bruine suiker en wat maple-syrup aan zowel boven- als onderkant.

Ingepakt weer uurtje (“ondersteboven”) terug op bbq.


Ziet dr weer heerlijk uit, maar nu nog ff uurtje geduld om ze af te maken.

IMG_0693.jpeg


Na halfuurtje beetje bbq-saus (kant en klaar) over de ribs en dan nog een half uurtje “opdrogen” in de bbq.

Resultaat:

IMG_0694.jpeg


IMG_0695.jpeg


🤤🤤🤤🤤🤤 (als zeg ik t zelf, hoewel ik niet de enige was: huisbaas en kids van 3 en 4jr hebben zich ook t schompes gegeten…)
 
Mooi om te lezen dat de kleine boeven goed gegeten hebben! Plus een smerig rooster is win win🔥
 
Prachtig resultaat. En goed om te lezen dat de opmerkingen soms helpen om mensen aan het werk te zetten..

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Glimmen als een gelakte ….. in de maneschijn.
 
Je bbq kan nooit (te schoon) zijn.
Een beetje vettig tegen roest is prima.
Maar ik hou mij webertje keurig bij altijd de dag na het grillen even goed uitvegen rooater reiniggen en schoon wegzetten.

Zo'n fijn gevoel als je weer met een zuivere bbq een nieuw gerecht kan maken :) verder Iet je gerecht er picobello uit 😁
 
Die zien er heerlijk uit, ik snap wel dat de vrouw en kids hier van hebben genoten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan