BasBQ
Beef en Steak

Barst in Kamado vullen

Louis

Tondelzoeker
Berichten
5
Mijn bbq is gevallen, ik zal niet zeggen wie het was maar mijn vrouw doet voorlopig niet moeilijk als ik een lekker stuk vlees wil kopen. 😂🤣.

De barst is niet helemaal door maar wel diep. Kan ik deze vullen met kit of een hittebestendig cement?

Iemand een goed idee om verder breken te voorkomen?

IMG_9463.jpeg
 
Ik vrees dat het einde verhaal is... Grote kans dat door verwarmen en afkoelen de boel verder gaat scheuren.
Maar goed, als je dan toch iets wil proberen, zou ik een hittebestendige kit proberen.
Zoiets als dit spul bijvoorbeeld.
 
Ik zou de fabrikant mailen. Heb weleens gelezen dat die speciale kit of lijm heeft die ze kunnen opsturen.
 
Dank jullie wel, is wel de moeite waard om te proberen. Vanmiddag maar even halen
 
Oei! Zonde zeg.

Ook ff je verzekering bellen, kans bestaat dat het gewoon verzekerd is.
 
Oei! Zonde zeg.

Ook ff je verzekering bellen, kans bestaat dat het gewoon verzekerd is.
Zou ik niet van uit gaan. Dit valt onder allrisk dekking. Vrijwel geen enkele verzekering biedt op de inboedelverzekering allrisk dekking voor spullen in de tuin. Alles in de tuin is heel beperkt verzekerd.

Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
 
Er bestaat inderdaad een soort houtkachel kit van Bison. Alhoewel deze scheur wel fors is.
Ik zou de fabrikant mailen. Afhankelijk van merk uiteraard.
Of anders toch maar inpraten op het gevoel van je vrouw.😅
 
Ik stook hem zo lekker hoog op in de hoop dat hij dramatisch uit elkaar valt. Gegarandeerd een nieuwe voor het weekend 😇😇
 
Welke maat is het.
Mijn broer heeft nog een nieuwe onderkant staan van een 22 inch.
 
Een oude truc om doorscheuren te voorkomen is een gaatje boren aan het einde van de scheur(en).
Van het verder aanpakken heb ik geen verstand.
 
Aluminium tape over de barst kan helpen.
Is redelijk hitte bestand.
Mooi zal het niet worden wellicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan