BasBQ
Beef en Steak

Appeltaart

 

baconstrips

Sprokkelaar
Berichten
48
Appeltaart op de Q. In een normaal bakblik. Bakblik op twee houtjes gezet op een pizzasteen. Dit omdat er geen heat deflector was. Voor een gelijke temperatuur rondom de taart.
1000046206.jpg

1000046226.jpg

1000046228.jpg

1000046230.jpg
 
Bij mij ook. Denk dit najaar met appels en rookhoutje van eigen boom.
Een appeltaart maken op de bbq is mega lekker!
Maar een rookhoutje toevoegen is werkelijk een slecht idee, gebak en rookhout is een slecht idee. De rook moleculen gaan zich hechten aan het deeg waardoor het rond uit smerig gaat worden. Wat je wellicht wel kunt doen zijn de appels een rook smaakje geven. Maar ook dat zou ik subtiel doen want het gaat al snel overheersen.
 
Een appeltaart maken op de bbq is mega lekker!
Maar een rookhoutje toevoegen is werkelijk een slecht idee, gebak en rookhout is een slecht idee. De rook moleculen gaan zich hechten aan het deeg waardoor het rond uit smerig gaat worden. Wat je wellicht wel kunt doen zijn de appels een rook smaakje geven. Maar ook dat zou ik subtiel doen want het gaat al snel overheersen.
Bedankt voor de waarschuwing. Zal het maar laten dan. T gaat trouwens om kleine stukjes van een takje.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Bedankt voor de waarschuwing. Zal het maar laten dan. T gaat trouwens om kleine stukjes van een takje.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Het probleem is dat ook ( kleine stukjes tak ) rook genereren wat in je deeg gaat zitten en rook in deegwaren is niet lekker. Je mag het van mij proberen dan mag je me resultaat laten weten šŸ¤—
 
Terug
Bovenaan Onderaan