BasBQ
Beef en Steak

Advies pulled pork

Ik heb hem zojuist in de rub gezet maar ik ga hem er pas zaterdag ochtend opleggen. Ik heb morgen helaas geen tijd vanwege werk en een aansluitend etentje dat mogelijk vrij laat kan worden. Dat betekent dat de dry rub er dan ongeveer 32-36 uur op zal gaan zitten. Ik heb hem strak ingepakt in huishoud folie. Zal dit een probleem zijn en mijn eindresultaat te zout worden of de structuur teveel veranderen?

30B09F7F-2DD0-4C11-8C2B-B69995E5AB91.jpeg
 
Veel binnenkant en in verhouding weinig buitenkant. Komt goed (y)
 
Een groot stuk vlees kan je prima lang in de rub zetten. Kan wel wat hebben.
 
Vanaf half 8 erop, continue temperatuur kunnen houden met de inkbird tussen 120-122 graden. Even terug naar bed gegaan, inmiddels opgeklommen naar 51 graden. Even kijken wat eerder gaat zijn 72 graden of 5 uur in de kamado. Mocht de stall eerder zijn laat ik hem er wel even in hangen.

7A1B1CF3-AEF8-4CB4-8B11-9C3351856D95.jpeg
 
Hij gaat lekker! Nu op 88 graden dus hij gaat ruim op tijd klaar zijn. Ik heb verschillende opties voor warm houden, wat bevelen jullie aan? Ik heb nog een doos staan van de vlees leverancier met luchtdicht karton er in, kan hem in aluminium folie doen, kranten/handdoeken wikkelen of ik kan de oven aanzetten op 70 en dan ingewikkeld in aluminiumfolie doen. Advies?
 
Als ie gaar is, eerst folie open en laten uitwasemen (anders gaart ie door). Dan in nieuw aluminium folie en dan in een handdoek wikkelen en vervolgens in een koelbox.
 
Helemaal goed zo. Eet smakelijk straks!!

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan