BasBQ
Beef en Steak

Gevulde courgettes

W

WiZZarD

Gast
Aangezien er een paar mensen waren die graag een recept wilden zien, dacht ik, dat kan ook best hier ;) Vooralsnog eerst alleen een foto'tje van het eindresultaat (niet zo mooi als ik hem graag gezien had, maar voor de smaak maakte het gelukkig niet uit). Als ik hem nog een keer maak zal ik wat foto's tussendoor schieten.

Allereerst de ingredi?nten. Qua hoeveelheden: leef jezelf uit! Koken is iets dat ik op gevoel doe, ik houd dus vaak niet bij hoeveel ik van bepaalde zaken exact gebruik ;)

  • 1 courgette
  • gehakt (genoeg om de courgette ruim te vullen)
  • ui. Kijk zelf even wat je het lekkerste vind. Verschillende soorten ui hebben verschillende smaken. In dit geval heb ik ongeveer 1 sjalotje gebruikt.
  • geperste (of fijngehakte) knoflook. In mijn geval 4 teentjes.
  • geraspte parmezaan

De eerste stap is om de courgette in de lengterichting doorsnijden. Hierna kun je hem uithollen. De zaadlijsten zijn het makkelijkste te verwijderen met bijvoorbeeld een theelepeltje.

Hierna meng je de overige ingredi?nten door elkaar.

Vul de courgettes nu met het mengsel. Zorg dat je een kleine bult er boven op hebt liggen, want door de warmte van de Q zal het geheel nog wat inkrimpen. Hierna leg je ze op de BBQ. Afhankelijk van de gebruikte temperatuur heb je na verloop van tijd een resultaat dat zal lijken op dit:

2012-02-04-17-51-41.jpg
 
ik ga het zondag uitproberen
 
Gisteren was het helaas mislukt op de BBQ, die was niet meer warm. Om te zorgen dat ik het kon eten toch maar in de oven gegooid op 190 graden, 15 minuten lang. Was erg lekker, had alleen de knoflook niet goed door het gehakt gemengd... gevolg een flinke hap knoflook op zijn tijd.
 
Kwam van de week zo'n zelfde recept tegen, daar gebruikten ze Italiaanse worst (dus uit het jasje gehaald) als vulling. Zag er smakelijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan