BasBQ
Beef en Steak

Gevlochten metaal

 

Jord

Kooltjesharker
Berichten
218
Hi All,

Ik ga langzaam aan maar eens beginnen met het omkatten van de Heinz BBQ barrel. De roosters, bouten en buisjes ga ik online en bij de gamma op de kop tikken. Maar waar haal ik het gevlochten metaal vandaan om de houtskoolmand mee te maken? Ik heb geen flauw benul...
 
Daar zouden ze je bij de Gamma toch ook aan kunnen helpen? Heet het geen strekmetaal?
 
Misschien hier kijken http://www.metadecor.nl/materialen/categorie/strekmetaal/  wat  je nodig hebt en het via de Gamma bestellen. Als die dat niet doen even zoeken naar een Multimate die bestellen alles voor je. Succes
 
Kijk, Strekmetaal heet dat dus. Dat vraagt een stuk makkelijker dan 'gevlochten staal/metaal dat ze in amerika gebruiken om een brikettenhouder te maken die in een tot smoker omgebouwd olievat moet komen staan'  ;)
 
Metaalwinkel.nl verkoopt dat, die zitten o.a. in Rotterdam.
 
Je zou ook geperforeerde plaat kunnen nemen. Je moet wel opletten dat je geen gegalvaniseerd materiaal gebruikt voor je kolen mand want van zink dampen wordt je eten niet lekkerder, en het is ook niet zo gezond. ;)
 
Nosmo +1, gewoon staal, door het vet gaat het niet roesten, gewoon seasonen als gietijzer ;)
 
Ik heb nog wel een stuk geperforeerd staal staan.

Zal er straks ff een foto van maken en posten dan kan je kijken of je er iets aan hebt.
 
De maten zijn 54 cm bij 100 cm en de gaten zijn 2 cm

DSC_2314.jpg


Laat maar weten of je er iets aan hebt Jord.
 
Ziet er goed uit, vraag mij alleen af of ik genoeg heb aan 1 meter, zo even meten.

Ben net terug van de gamma, goed geholpen door een gozer daar, heb aardig wat aangeschaft en ben een ?60,- armer. Heb nog niet eens de roosters besteld, so much for an el cheapo....

Ik heb nog niet de juiste middelen om de luchtbuis vast te maken aan de ton, lassen is geen optie en ze hadden geen goede buis met een bocht en shroefdraad, ga woensdag maar eens langs bij metaalwinkel.nl en eea inkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan