TerrasXXL Vuur en Rook

Auteur Topic: Veilig de barbecue aansteken - Weber e.d.  (gelezen 33852 keer)

Borrel88

• Gast
Re: Veilig de barbecue aansteken - Weber e.d.
« Reactie #15 Gepost op: 01 september 2015, 18:11 »
Gewoon op het kolenrooster van je barbecue de aanmaakblokjes leggen en de gevulde starter er overheen zetten. Je zoekt nu oplossingen voor problemen die niet nodig zijn ;)

Sorry. Het kolenrooster bedoelde ik. Daar vielen mn blokjes doorheen.

noskos

• Beheerder
  • BBQ Junkie
  • *
  • *
  • Westland
    • BBQ-NL
« Reactie #16 Gepost op: 01 september 2015, 18:25 »
Nou barbecue ik toch al een poosje maar daar heb ik nog nooit last van gehad!
BBQblog: BBQ-NL.com      Foodblog: Foodaholics   

Bastard Large, BGE Large, OTG 57cm, WSM 47cm, WGA

Co-founder van de IBBQS en lid van het award winning Sea Side Smokers BBQ Team

Borrel88

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 01 september 2015, 18:32 »
Dan heb ik de knik net pech elke keer. Maargoed, voor mij werkt dit prima :)

Frits

• Beheerder
  • Forum Meubilair
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 01 september 2015, 18:41 »
In de witte van Weber zit echt geen kerosene..

Giant Baldr

• Tondelzoeker
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 08 december 2015, 22:23 »
Ik vul mijn Weber starter voor de 1/2 tot 3/4 met briketten. Zo'n klein blikje waar mais oid in gezeten heeft vul ik  voor ong 1/3 met spiritus of brandgel. Brandende lucifer erin gooien en de starter er overheen. Rookt bijna niet. Ik heb een hekel aan die stinkende Weber aanmaak blokjes. Deze manier werkt altijd, ook als het hard waait.
Boretti Barilo, Weber 47 cm, Weber Smokey Joe, Barbecook smoker, driepoot gesmeed door zoon met heksenpan

Leo

• Forum Emeritus
  • Forum Meubilair
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 08 december 2015, 22:34 »
Ik vul mijn Weber starter voor de 1/2 tot 3/4 met briketten. Zo'n klein blikje waar mais oid in gezeten heeft vul ik  voor ong 1/3 met spiritus of brandgel. Brandende lucifer erin gooien en de starter er overheen. Rookt bijna niet. Ik heb een hekel aan die stinkende Weber aanmaak blokjes. Deze manier werkt altijd, ook als het hard waait.

wij van het genootschap raden het gebruik van spiritus ten sterkste af, daar zijn al zo ontzettend veel ongelukken mee gebeurd en er zijn zulke goede en reukloze alternatieven voor te vinden
2 x WGA, 2 x OTP 57 cm met grillspit, OTP 67 cm,DO-6 qt, DO-21 qt, WSM 37, WSM 47, WSM 57, hongaarse goulash ketel.

-Danny-

• Gerijpt
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 09 december 2015, 08:31 »

wij van het genootschap raden het gebruik van spiritus ten sterkste af, daar zijn al zo ontzettend veel ongelukken mee gebeurd en er zijn zulke goede en reukloze alternatieven voor te vinden

Leo +1
Bbqcount 2016:
Steven & me count:
KCBS Certified BBQ Judge, SCA Certified BBQ Judge en lid van Triple-T bbq team 2016

Dennis B

• Sprokkelaar
« Reactie #22 Gepost op: 04 april 2016, 19:41 »
Pak meestal twee aanmaakblokjes van weber, en 2 geperst hout. Ik (timmerman) zaag 3 korte panlatjes erbij.
Ik steek de weber aanmaakblokjes aan, en leg de latjes op hun zijkant als een driehoek erom heen.
De webers liggen dan dus in het midden en daar leg ik de geperst hout weer op :)

Bart1978

• Kooltjesharker
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 05 februari 2018, 11:52 »
Tegenwoordig gebruik ik meestal 2 vellen kranten papier, deze losjes oprollen en in een donut vorm onderin de starter doen. nooit probleem mee gehad om mijn kolen aan te krijgen, en gratis! hoewel de aanmaak blokjes natuurlijk geen fortuin kosten.
Tepro Biloxi smoker
UDS

noskos

• Beheerder
  • BBQ Junkie
  • *
  • *
  • Westland
    • BBQ-NL
« Reactie #24 Gepost op: 05 februari 2018, 15:33 »
Dat deed ik ook lange tijd Bart, totdat het leek of mijn kranten behandeld waren en niet meer lekker wilden branden. Iets plantaardige olie op je kranten helpt ook. Dan branden ze langer.
BBQblog: BBQ-NL.com      Foodblog: Foodaholics   

Bastard Large, BGE Large, OTG 57cm, WSM 47cm, WGA

Co-founder van de IBBQS en lid van het award winning Sea Side Smokers BBQ Team

Het BBQ Genootschap

« Reactie #24 Gepost op: 05 februari 2018, 15:33 »