BasBQ
Beef en Steak

lang leve ikea

 
 
 

stichting lekker dier

Sprokkelaar
Berichten
34
vrij recent heb ik wat inkopen gedaan bij ikea, waaronder een nieuwe waterpan en wat 'sparerib rekjes'. die sparerib rekjes zijn bij ikea bekend als pannenrekje. naast deze spullen vielen mijn open op een kernthermometer van ongeveer 10 euro. op zich een leuk dingetje, maar ik vraag me toch af of er iemand ervaringen heeft met die ikea thermometer.
Is die thermometer bijvoorbeeld net zo nauwkeurig en betrouwbaar als de weber thermometer?

een eerste test op kamertemperatuur lijkt ok, maar als je 8 uur low and slow gaat bbq-en, dan wil je uiteraard wel zeker weten dat het resultaat van de grilsessie daadwerkelijk de juiste kerntemperatuur heeft gehaald.

Hebben jullie ervaringen met de ikea thermometer die jullie met mij willen delen?

BDEF26B2-BE97-4F7A-9F0B-122706D7948F_zpsnpydaj3h.jpg
 
FANTASTische thermometer  :D. Niet alleen als kernthermometer, maar ook voor de roostertemperatuur tijdens low-and-slow tot 130 graden. Ik denk dat deze bij velen van ons in bezit is....
 
Inderdaad niks mis met de IKEA Fantast.
Hier ook in gebruik als het zo uitkomt.
 
Ceriel +1

Ik had deze Ikea thermometer al voordat ik 'echt' ging barbecue?n en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.

En met het gebruik als kernthermometer is het bereik meer dan voldoende, zeker voor dat geld. Ik heb er via mijn slager een van Hendi die tot 300 graden kan, maar die is gelijk het dubbele van de Ikea prijs.
 
Hier ook twee in het bezit... Werkt perfect.
 
Euhhh....... ik heb er drie ;) ;) ;) dus best tevreden over de fantast :D
 
ik ook
 
onlangs nog bij de Ikea geweest... ik dacht.. neem er nog eentje mee..., had er al eent....

Die tweede heb ik vorige week extra gebruikt.... helemaal fijn... :D
 
Hier 2x een Fantast, 1x een ribrek, 1 lekbak groot, en van de week nogmaals op pad voor een kleine lekbak en wat pennen om vlees aan te rijgen. (die van Weber zijn moii, meer VEUL ste duur!! )
 
voordat ik een maverik had gebruikte ik de fantast ook, had alleen na een paar keer dat de krimpkous achterop de probe loskwam waardoor ik ernstig twijfel aan de vloeistof dichtheid van de probe.
nu gebruik ik he voornamelijk als timer
 
Tegenwoordig zit er geen krimpkous meer op, en hij is idd niet waterdicht.

Maar als hij afwijkt zit er vocht in, een half uurtje in de over zodat het vocht verdamp en hij is week als nieuw.
 
Nou vandaag meteen maar naar de ikea geweest! Ik hoor er weer helemaal bij haha. Wat is dit toch een leuk forum!
 
Hier 2 in het bezit, hoewel ik nog niet aan een goede grill temperatuur ben gekomen (boven de 130 graden vliegt ie op HI), dat ding binnenkort eens openmaken en kijken of ik 'm wat kan bijstellen..
 
Als dat lukt hoor ik het heel graag!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan