BasBQ
Beef en Steak

Cajun Sinaasappel Dorade met mango salsa

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
zondag had ik het mooie plan om een 3-soorten-citrus red snapper te maken, lekker en ook een leuk plaatje voor de fotowedstrijd. dus hoppa een voorraadje cajun kruiden geflipt met een geheim ingredi?nt (nigella zaad), vis ingesneden en voorzien van een schijfje limoen, citroen en sinaasappel en grillen in de visklem maar.

DSCN3845.JPG


DSCN3846.JPG


helaas was het toen 10 uur s avonds en heb ik verder geen foto genomen. het was wel heel erg lekker. zo lekker zelfs dat we iets dergelijks gewoon nog een keer hebben gegeten. dit keer een dorade (jaja dat is minder mooi, maar een mens wil afwisseling) en een tropische mango salsa.

DSCN3857.JPG


drie inkepingen in de dorade gevuld met sinaasappel dit keer, en gerubt met cajun kruiden mengsel. daarna in de visklem hoppa direct boven de kolen tot de ingebouwde gaarheidindicator aangeeft dat de vis gaar is (het oog wit : ) deze was echt helemaal perfect gaar, heerlijk!

daarbij hadden we op de barbecue gegrilde pompoen en natuurlijk nog een dosis mango avocado salsa (met tomaat, rode ui, koriander en limoen).

DSCN3859.JPG


DSCN3860.JPG


DSCN3863.JPG


DSCN3864.JPG
 
het ziet er werkelijk prachtig uit, geloof ook zomaar dat je het nog eens maakt, alleen bedank ik ervoor, maar dat is puur omdat ik geen vis eet
 
Het ziet er prachtig uit, ondanks dat ik niet een echte viseter ben, krijg ik van dit soort platen wel zin om dit ook een keer te gaan maken. Alleen dat nigella zaad, dat klinkt wat dubieus... Wat is het?
 
richard0501 zei:
mooie visjes,  heeft altijd wel wat hele vis op de Q.

PS, mis nog wel een prachtig plaatje van de vis op de Q, met het oog op de fotowedstrijd mag die toch niet ontbreken. ;)

ja maar je snapt waarom ik die weggelaten had..:

DSCN3855.JPG

 
structor zei:
Het ziet er prachtig uit, ondanks dat ik niet een echte viseter ben, krijg ik van dit soort platen wel zin om dit ook een keer te gaan maken. Alleen dat nigella zaad, dat klinkt wat dubieus... Wat is het?

haha, het heet echt zo staat op de verpakking! wordt geloof ik ook wel zwart uienzaad genoemd. ik zag dat het in de cajun spice mix van jonnie de boer zat (die ik vervolgens niet gekocht heb ; ) en ik kon nergens een recept of bron vinden dat dit in cajun zou horen, dus ik wilde het zelf uitproberen. de cajun rub was wel heel lekker, jammer genoeg heb ik niet opgeschreven of afgemeten wat ik erin gedaan heb dus niet echt reproduceerbaar...

de wiki van nigella seeds, ook bekend als zwarte komijn trouwens
ik gebruik het op naan brood, door Indiase rijst en in sommige Indiase curry's, en soms over salades of gevijzeld in kruidenmengsels. het smaakt noterig.

3260354601_d1b9c91f3f_m.jpg
 
Ziet er heerlijk uit.

En inderdaad nigellazaad is een ingredi?nt uit de Indiase keuken en komt normaal niet voor in Cajun country ;)
 
Mooi vissie!!
 
Mooie reportage maar wat een vreemde kleur hebben die "brandende briketten".
Ook ik zou vriendelijk bedanken, ben ook niet zo'n liefhebber van het "natte spul"
 
Terug
Bovenaan Onderaan