BasBQ
Beef en Steak

skottelbraai

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Beste bbq genoten,

Ik heb van m'n schoonvader een Cadac skottelbraai (met grillrooster)gehad, omdat hij eerder dit jaar een nieuwe weber heeft gehad en hij niet meer verwacht naar de camping te gaan.

Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Is dit wat voor thuis? of zal ik hem opbergen in de schuur tot ik naar een camping ga? Ik heb zelf nog nooit een gasser gehad. Het lijkt me voor een sat?-tje voor met z'n tweeen wel makkelijk of zeggen jullie gewoon je SJ gebruiken?

Ben benieuwd.

Groet Adriaan
 
Ik zou hem goed opbergen :D
maar da,s mijn mening
je moet vragen of JIJ de weber mag lol
 
:)) Duidelijk!
 
heel ver weg en goed opbergen, neem dan je SJ maar lekker mee
 
Ik heb zo'n skottelbraai ook nooit begrepen.
Wat is de toegevoegde waarde van wokken in je tuin?  :-/
Net zoiets als een speciale buiten magnetron.

Bewaren voor de camping dus.
 
Ik heb hem ook maar gebruik hem alleen op de camping om aardappels te bakken, nasi te maken etc. Voor het Q- en neem ik altijd de WGA mee, alleen als verplicht is dat op gas geQd moet worden gebruik ik de Cadac. De rest van het jaar ligt de Cadac op zolder bij de rest van de campingspullen
 
Miep +1 :D
 
Ervaring... och, ik heb op mijn skottel zelfs appeltaart gemaakt.

Kocht hem ook ooit voor op de camping, maar omdat ik toen voor grillen alleen een elektrisch ding had (wat ik geen bbq zal noemen), was het al een stap voorwaarts voor in de tuin. Ook op de camping gebruikte ik hem daarvoor, dus ja, het kan.
De wok, die gebruikte ik zelden, de paella pan was meer mijn ding. En ook met het pannenrooster is hij nog best bruikbaar voor popcorn om de kinderen zoet te houden. Brood, pizza's, het kan er allemaal op.

En hoewel ik liever mijn BGE of WGA mee sleep naar de camping, gaat de skottel ook nog altijd mee. Al zal het maar zijn om de aardappeltjes te bakken voor bij een heerlijk stokje sate ;)

Hoe ik kwam op een appeltaart.... http://ivo.schooneman.net/2010/09/alles-kan-met-de-skottelbraai/
 
Top! Die appeltaart is perfect gelukt als ik naar de foto kijk. Super!
 
Die was inderdaad prima gelukt. En ik maak er eigenlijk elk jaar op de camping wel eentje, gewoon omdat het kan.
Een keer stond mijn vrouw bij het afwashok, en daar was die taart heel goed te ruiken, dus dat viel de dames wel op.
"Het ruikt hier naar appeltaart, wie zou dat nou bakken op een camping, je neemt toch geen oven mee?" zei 1 van de dames.
Mijn vrouw heeft wijselijk haar mond gehouden.

En de eerste taart, die uit het bericht op mijn website, daar hebben we nog een stel vrienden aan overgehouden waar we nog een paar keer per jaar mee afspreken ;)
Dus nee, de skottel is geen Q, maar ik zou hem zeker niet bij de vuilnis gooien ;)
 
Je hoeft hem niet bij het vuil te gooien!
alleen heel goed op te bergen  :D =))
sorry........
 
Skottelbraai ( de uitgebreide set met paella pan) behoort al zeker weer 10 jaar tot de standaard vakantie uitrusting.
Samen met de Maverick ET thermometerset. Je kunt er echt alles op maken, en met wat alufolie en houtsnippers ook prima roken.
De wga neem ik mee voor als de Russen de kraan dicht draaien :)
 
jaren gebruikt voor aardappeltjes en nasi.. af en toe een hamburger of satestokje inmiddels versleten en nooit meer nagedacht om er nog een aan te schaffen alles kan ook op de WGA op de camping.

@ Ivo, helaas moet ik toch bekenen dat er bij ons een oventje mee gaat op de camping voor afbak broodjes en met een bakgekke vrouw worden daar regelmatig cupcakes uit geserveerd.. het is zelfs zover dat de vast boeren camping waar we in het voorjaar staan mensen komen mee versieren.

sorry voor het laatste stukje was offtopic, ik weet het
 
Ik gebruik hem thuis ook heel veel.
Als het lekker weer is, doe ik het vlees lekker op de bbq, en de aardappels, groeten en/of weet ik veel wat op de skottelbraai.
Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht met een grote paela pan, dus eigenlijk past vrijwel alles erin.

Je kan er ook een bbq set bij kopen (diffuser en grillrooster), dan heb je een gasbarbecue.

Wat ik zo lees is de skottel niet zo geliefd hier op het forum, maar ik vind alles wat en waarmee ik buiten kan koken geweldig!
 
nielss055 zei:
Wat ik zo lees is de skottel niet zo geliefd hier op het forum, maar ik vind alles wat en waarmee ik buiten kan koken geweldig!

Ga eens met je schoonmoeder buiten koken =))
Het kan, maar of je het geweldig vindt vraag ik me af :p
 
Ivo-tje zei:
nielss055 zei:
Wat ik zo lees is de skottel niet zo geliefd hier op het forum, maar ik vind alles wat en waarmee ik buiten kan koken geweldig!

Ga eens met je schoonmoeder buiten koken =))
Het kan, maar of je het geweldig vindt vraag ik me af :p
Ja, dat is ook weer zo. Ik bedoelde met wat meer de voeding en met waarmee de hardware. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan