BasBQ
Beef en Steak

Erwin's UDS (incl. PI&D controller)

 

eamesz

Kooltjesharker
Berichten
188
Beste BBQ-ers,

Zoals al eerder aangekondigd ben ik bezig met een UDS te bouwen. Het kostte wat moeite om de vrouw te overtuigen (volgens mij nog steeds niet gelukt, want ik lig 's-avonds gewoon nog op de bank, maar ik had maar 2 opties:

- De vorig jaar van mijn vrouw (voor mijn 40e verjaardag) gekregen Weber 47 CM One-Touch Original te mishandelen door een gat door het emaille te boren om de blower aan te sluiten
- Een UDS maken en deze naast de genoemde Weber gebruiken

Ik wist dat de eerste optie 'de bank' zou betekenen. Ik wist ook dat de tweede optie 'de bank' zou betekenen.

Makkelijke keuze dus: op de bank moet ik dus toch al en met optie 2 heb ik een UDS erbij.......

Bij dezen een paar beginfoto's.




Met dank aan Jaap!!




Aansluiting voor de luchttoevoer (onderkant!!!)



De eerste klaar, nu de rest nog!!


Foutje, zalmforel van vorig jaar. 2.5 kilo en smaakte heerlijk!!!!!!

Snel volgen nieuwe foto's!!!

Gr. Erwin
 
Gaan we volgen. Ben benieuwd hoe de UDS gaat worden.
 
Ik volg! Vooral het gedeelte van het aansluiten en de werking van de PI&D controller op de uds. Succes
 
Aad, je bent er een van weinig woorden vandaag
 
Raar!? Ik zag ook dat er niets stond via tapatalk. Maar via de computer stond het er wel :-s
 
Zo,

De wieltjes (Action) zitten er even los op gemonteerd, net als de buishouders. Dit omdat de bouten en moeren nog gekocht dienen te worden in de geliefde RVS variant ipv de nu tijdelijk gebruikte gegalvaniseerde versie.

Wat wellicht ook leuk is om te melden is dat ik een nieuwe IKEA tool gevonden heb. Niet alleen de ribbelshouders uit het keukenassortiment is top, nee, ook de Grundtal versie van mijn gereedschaphouder komt in tweevoud aan de UDS te hangen!!!



De twee haken zitten los, want de twee buitenste hangers kun je losschroeven (inbus). Haken verwijderen, gaten op de juiste plek in je UDS, de boutjes door de UDS in het rekje draaien en klaar is de BBQ-gereedschap rek!!

Zodra deze gemonteerd is volgen meer foto's!!!

Gr. Erwin
 
En daar zijn de foto's van het nieuwe gereedschaprekje van de Ikea....




Nog even voor de duidelijkheid: dit is dry-fitting, als alles geschuurd en in de hittebestendige lak zit wordt alles pas goed gemonteerd!

Op aanraden van mijn oom (oud-autospuiter) ga ik niet kloten met een spuitbus, maar gewoon met een roller de hittebestendige lak opzetten....... Ik ben benieuwd!

Gr. Erwin
 
dat ziet er al goed uit
 
Kijk, zo komt een mens aan zijn idee?n. Dat staat lang niet verkeerd hoor!
Binnenkort maar weer naar de Ikea  :)
 
Top idee weer! Het zal wel druk worden bij Ikea de komende tijd!
 
Wellicht nog wat idee?n:

De Grundtal RVS knoppen voor EUR 1,99 per twee stuks.


Die andere (die van mij) kost EUR 6,99
 
Ik volg met plezier... Zit er ook aan te denken een UDS te maken.. Hoe komen jullie aan de vaten?
 
Top die knoppen! Die ga ik er ook aan maken.
 
Hoi Vogels,

Die van mij komt van Jaap uit Gouda (je vind hem op Marktplaats als je zoekt op oliedrum / olievat).

Uitstekende service. De rechte vaten zonder ribbels zijn het sterkst en het makkelijkste te gebruiken (vat is recht, dus qua constructie wat simpeler). Daarnaast is zo'n vat wat zwaarder en heeft een dikkere wand, dus stevigere constructie.

De vaten kosten EUR 25,- excl. verzenden (dit kost EUR 12,90).

Je krijgt van Jaap een track/trace code en alles gaat met goede communicatie (via mail en sms).

Ik was er erg blij mee!!

gr. Erwin
 
He iedereen,

Vandaag binnengekomen:


En een paar xlr aansluitingen en een power on/off switch.


Nu nog lekker de verf van de ton afhalen!!  Vanmiddag komt ook nog een lading RVS binnen met boutjes, moertjes etc etc en dan gaan we bouwen!!

Gr. Erwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan