Kamado Express Vuur en Rook

Auteur Topic: HeaterMeter Discussiedraadje  (gelezen 139661 keer)

ScapS

• Tondelzoeker
Re: HeaterMeter Discussiedraadje
« Reactie #585 Gepost op: 06 juni 2019, 14:06 »
Maverick ET-73
Geen idee waar het beste te bestellen...

RedFox

• Gerijpt
  • *
  • *
  • De vos verliest wel z'n haar maar niet z'n BBQ !
« Reactie #586 Gepost op: 31 augustus 2019, 11:58 »
Probleem met KPN Experia V10a en HeaterMeter V5
Ik heb gisteren geprobeerd om mijn HeaterMeter V5 te koppelen aan het Wifi netwerk bij mijn dochter, helaas tot nu toe zonder resultaat.
De HeaterMeter scande bij mij thuis probleemloos het aanwezige WiFi netwerk en kon direct worden toegevoegd.
Bij dochterlief is de HeaterMeter met netwerkkabel aan de KPN Experiabox V10a prima te zien en krijgt ook eigen IP adres. (deze ligt in de goede range, t.w. 192.168.2.162)
IP adres ingeven in de browser, waarna inloggen en in het configuratiescherm komen loopt prima.
Zodra de gebruikelijke stappen van procedure dienen te worden gevolgd "Network -> WiFi -> Scan" is het echter afgelopen met de pret.
De HeaterMeter laat geen netwerk zien die kan worden toegevoegd.
Voor alle zekerheid heb ik de HeaterMeter nogmaals thuis getest en zie daar: 3 wifi netwerken zichtbaar beschikbaar om toe te voegen.
Het probleem is dus lokaal bij mijn dochter te zoeken.
Ik heb in de Experia router zelf gecheckt of de Wifi van zowel 2.4 als 5 Ghz aanstaan en of de SSID niet is uitgeschakeld. Alles staat zoals het hoort.
Met Piet (Nosmo) had ik nog even kort contact, zijn opmerking was om ook nog even te kijken naar de Wifi kanalen, bijvoorkeur niet automatisch maar kanaal 1 of 10 inschakelen.
Ook dit bood geen soulaas.
Volgens KPN op hun forum worden firmware updates automatisch gepushed naar de boxen, dus een firmware update zal niet noodzakelijk zijn.
Wie heeft er met Experia soortgelijke ervaring en mogelijk de oplossing voor dit vervelende probleem?
In de afgelopen 6 jaren heb ik diverse HeaterMeters in mijn bezit gehad, deze zowel bij mijzelf als anderen geïnstalleerd, het fenomeen waar ik nu tegen aan loop is echter niet eerder voorgekomen.
Ik wacht met belangstelling op eventuele reacties!
Monolith Le Chef BBQ Guru edition, Monolith Classic BBQ Guru edition, Monolith Junior, 2 x CyberQ Cloud, HeaterMeter, Thermapen, CSG, Dutch Oven 9ft
KCBS Certified BBQ Judge
HM V5: http://redfoxbbq.ddns.net:8888/luci

Hari-Bo

• Stoker
  • Kokenmetvuur.nl
    • kokenmetvuur.nl
« Reactie #587 Gepost op: 01 september 2019, 14:20 »
Waar Nosmo naar refereert zijn de non-overlapping channels binnen 2.4 Ghz reekt alleen is dat niet 1 of 10, maar 1,6,11.
  • Ziet er misschien iets van MAC adres filter op, dat de Xperiabox alleen geregistreerde MAC adressen toestaat.
  • Welke firmware gebruik je? Zelf gebruik ik de laatste dev build uit maart 2019 https://heatermeter.com/dl/ deze loste voor mij ook bepaalde problemen op.
  • Heb je de heatermeter ook gereset qua instellingen.
2x Caliber Pro Kamado, 2x WSM 47, Cobb Premier, BGE Large, BGE Minimax, Oklahoma Country Smoker 13 inch, Traeger Pro Series 22, Broil King Keg 5000.

Neem eens een kijkje op mijn barbecue blog!  Kokenmetvuur.nl

RedFox

• Gerijpt
  • *
  • *
  • De vos verliest wel z'n haar maar niet z'n BBQ !
« Reactie #588 Gepost op: 02 september 2019, 10:52 »
Waar Nosmo naar refereert zijn de non-overlapping channels binnen 2.4 Ghz reekt alleen is dat niet 1 of 10, maar 1,6,11.
  • Ziet er misschien iets van MAC adres filter op, dat de Xperiabox alleen geregistreerde MAC adressen toestaat.
  • Welke firmware gebruik je? Zelf gebruik ik de laatste dev build uit maart 2019 https://heatermeter.com/dl/ deze loste voor mij ook bepaalde problemen op.
  • Heb je de heatermeter ook gereset qua instellingen.
Dank je voor de feedback, hier even mijn reactie:

- Ik zal de kanalen 1,6 en 11 nogmaals testen.
- Er is geen MAC adres filter actief bij de Xperia box
- De firmware bij mij is een dev build versie uit Sept. 2017 als ik het me zo uit het hoofd herinner
- Ik heb de HeaterMeter inderdaad gereset qua instellingen.

Op een KPN Experia forum las ik over soortgelijke problemen als ik nu ervaar, maar dan met een Lenovo tablet.
Daarbij was de oplossing het aanpassen van de SSID's namenevan de 2 banden op de Xperia box, dit zal ik ook nog eens testen.

Wordt vervolgd.....
Monolith Le Chef BBQ Guru edition, Monolith Classic BBQ Guru edition, Monolith Junior, 2 x CyberQ Cloud, HeaterMeter, Thermapen, CSG, Dutch Oven 9ft
KCBS Certified BBQ Judge
HM V5: http://redfoxbbq.ddns.net:8888/luci

Paulus

• Tondelzoeker
  • burn, baby burn...
« Reactie #589 Gepost op: 20 oktober 2019, 13:15 »
Heeft er niemand een primo oval XL en een heatermeter met 4.3 software??

Hallo,

Ik heb een heatermeter 4.3. Wie weet er wat de juiste PID settings zijn voor de Primo Oval XL?
kan dat nergens vinden. Wel voor de 4.1 software, maar in deze sw kan ik geen BIAS vinden...

Thanx..
Primo oval XL | Weber OTO47 | ProQ Frontier | UDS 110 liter | member of The Barrelhouse Brothers BBQ Team

dennis

• Gemarineerd
  • *
  • Oss
« Reactie #590 Gepost op: 20 oktober 2019, 14:07 »
Hmm, die had ik gemist....ik heb een oval XL en een 4.3 heatermeter.
Nou gebruik ik de heatermeter niet veel icm de primo, maar de keren dat ik dat wel gedaan heb had ik goede resultaten met:
P=1,5
I=0,01
D=5
Volgens mij zijn dat instellingen die ik hier ergens op het forum ooit gevonden heb.
Primo oval XL, WSM 47, WGA, DO9qt

Het BBQ Genootschap

« Reactie #590 Gepost op: 20 oktober 2019, 14:07 »