BasBQ
Beef en Steak

Stappenboor

 
 

nicky

Stoker
Berichten
409
Het gaat er toch van komen. Ik ga een groot gat in de deksel van m'n wsm boren om er een thermometer van river country in te zetten. Online enkele topics doorgelezen en the way to go is met een stappenboor. Ik moet een gaat van 2,2 cm boren en ging naar de ijzerwaren winkel om een stappenboor van 4-30 mm te kopen. De beste man had enkel stappenboren van 50 tot 85 euro in z'n winkel. Dat vind ik wat veel voor een boor die ik wrs 1x in m'n leven nodig heb.

De vraag: Wie heeft er een stappenboor in de omgeving van Weert die ik mag lenen voor 1 gat te boren of een stappenboor over (ook 1x gebruikt voor een UDS oid) die ik kan overnemen?

Bij Ecotools verkopen ze betaalbare stappenboren (http://www.ecotools.nl/stappenboor-4-30mm/) maar helaas is deze maat niet op voorraad :(
 
Nicky ik heb een boor van 19 mm als je de foto ziet begrijp je het wel tevens een frees welke je in je de boormachine op de hoogste snelheid  laat draaien . En dan kan je hem voorzichtig groter frezen.Ik denk dat het versturen niet zo duur is want het pakje weegt +- 175 gram.Als je de verzendkosten overmaakt naar mij als je hem wil lenen en gewoon als je klaar bent weer terug stuurt dan kost dat gat maken niet zo veel.de verzendkosten zijn ongeveer 2,25 euro.Ik leen hem bij mijn baas.
 
Sorry was vergeten foto erbij te zetten.
a2a5era5.jpg
 
Hendrik Willem zei:
Nicky ik heb een boor van 19 mm als je de foto ziet begrijp je het wel tevens een frees welke je in je de boormachine op de hoogste snelheid  laat draaien . En dan kan je hem voorzichtig groter frezen.Ik denk dat het versturen niet zo duur is want het pakje weegt +- 175 gram.Als je de verzendkosten overmaakt naar mij als je hem wil lenen en gewoon als je klaar bent weer terug stuurt dan kost dat gat maken niet zo veel.de verzendkosten zijn ongeveer 2,25 euro.Ik leen hem bij mijn baas.

Super bedankt voor je aanbod maar ik ben echt op zoek naar een stappenboor, die geeft het minste risico wat betreft schade aan het emaille van de weber. Eerst boren en dan frasen zie ik ook niet echt zitten.

Nogaals dank maar ik zoek nog even verder!
 
Waarom zou je zo'n thermometer willen hebben?? Wat is hier zo bijzonder aan dat je in je Q gaat boren??
Is dit anders dan de dome thermo die standaard in je deksel zit, en waar je eigenlijk ook nix aan hebt?? ???
Let me know!! ;)
 
structor zei:
Bij oudere modellen zit geen thermometer in de deksel ;)

Werkt ook voor geen meter!! ;D
 
ik heb 2 bbq's zonder thermometer in het deksel, en ik mis het totaal niet
 
BAM

evedasu6.jpg


Als er iemand in de buurt van weert een stappenboor nodig heeft dan weet je me te vinden :)
 
@nicky:
was het resultaat wat bevredigend?
ging het vlot met die (goedkope) stappenboren?
(overweeg ook om die te kopen om een gat te maken in mijn OTP)
 
Ook weer geregeld.  :)

Met een gewone boortjes en tape had ook prima gewerkt. Of anders een cursus boren volgen. ;)
 
wimpie007 zei:
@nicky:
was het resultaat wat bevredigend?
ging het vlot met die (goedkope) stappenboren?
(overweeg ook om die te kopen om een gat te maken in mijn OTP)

Ja, die werken prima. Als je in de buurt van Weert woont mag je ze lenen...

 
ik heb 't er dan ook maar op gewaagd om een doorvoer voor een blower te maken in mijn OTP47.
(net onder kolenrooster)
Met de el-cheapo stappenboor (ik woon wat te ver van Nicky;) ) uit China ging dit prima! low and slow...
Het emaille ziet er nog prima uit! De WSM heeft er nu een concurent bij die veel zuiniger is... (en voor een paar ribbels of een PP lukt het hier op ook wel...)
 
wimpie007 zei:
ik heb 't er dan ook maar op gewaagd om een doorvoer voor een blower te maken in mijn OTP47.
(net onder kolenrooster)
Met de el-cheapo stappenboor (ik woon wat te ver van Nicky;) ) uit China ging dit prima! low and slow...
Het emaille ziet er nog prima uit! De WSM heeft er nu een concurent bij die veel zuiniger is... (en voor een paar ribbels of een PP lukt het hier op ook wel...)

heb je daar een foto van? ben er wel nieuwsgierig naar
 
Terug
Bovenaan Onderaan