BasBQ
Beef en Steak

Aardappelpannetje

 
 
 
 

Mike v R

Forum Meubilair
Berichten
10.409
Pan005.jpg


Aardappelpannetje.

Ingredienten:
500gr aardappels.(ik gebruik voorgekookte aardappelschijven)
300gr spek.
200gr geraspte oudekaas.
knoflookpoeder.
bieslook.
250ml room.(kookroom)

We nemen een pan/skillet en daar leggen we plakken spek in.
aardappelpannetje001.jpg

We gaan nu de pan voorzien van een laag aardappelschijfjes,over de schijfjes strooien wij knoflookpoeder en wat bieslook.
aardappelpannetje002.jpg

En dit herhalen we nog 1 keer,over de laatste laag strooien wij wat geraspte oudekaas.
En we gieten en er 250ml room over heen.
aardappelpannetje005.jpg

Nu gaan we het spek terug slaan.
aardappelpannetje007.jpg


Nou mag ie indirect op de Q voor ongeveer 2 uurtje op 160c
pannetje001.jpg

En dan is ie klaar.


Eetsmakelijk.
 
dank je wel, ziet er geweldig uit, ga dat zeker eens proberen
 
Dank je voor het recept!
 
Ziet er goed uit, is dit niet een variatie op aardappel gratin?
Blijft de room vloeibaar of kookt ie een beetje in zodat het dikker word?
GR Frank.
 
Hilfire zei:
Ziet er goed uit, is dit niet een variatie op aardappel gratin?
Blijft de room vloeibaar of kookt ie een beetje in zodat het dikker word?
GR Frank.

is idd een variatie op de aardappel gratin, de room kookt een beetje in zodat ie dikker wordt
 
Hier word ie ook nog regelmatig gemaakt
 
Hmmm, toch eens even achter een skillet aan. Met spek, room en oude kaas maak je zo zelfs poep nog lekker.
 
Mooi gedaan moet ik ook eens proberen.
 
Nosmo zei:
Hmmm, toch eens even achter een skillet aan. Met spek, room en oude kaas maak je zo zelfs poep nog lekker.

lol
 
ik wil deze vanavond eens gaan proberen... Ik neem aan dat het niet uitmaakt als je hem op 110C zou doen, ipv op 160 (los van de benodigde extra tijd)? Dan zouden ze namelijk gelijk met de spareribs kunnen die dan op 3-2-1 gaan.
 
Rocker zei:
ik wil deze vanavond eens gaan proberen... Ik neem aan dat het niet uitmaakt als je hem op 110C zou doen, ipv op 160 (los van de benodigde extra tijd)? Dan zouden ze namelijk gelijk met de spareribs kunnen die dan op 3-2-1 gaan.

je moet dan wel rekening houden dat het er een langere tijd op moet staan ivm gaar worden van je aardappels, denk er dan ook aan, dat het vet wat van je spare ribs afkomt op je aardappelpannetje druipt als je het pannetje op je vuur rooster zet
 
Rocker zei:
ik wil deze vanavond eens gaan proberen... Ik neem aan dat het niet uitmaakt als je hem op 110C zou doen, ipv op 160 (los van de benodigde extra tijd)? Dan zouden ze namelijk gelijk met de spareribs kunnen die dan op 3-2-1 gaan.

Het kan ook op 110,geen probleem.
 
Leo zei:
denk er dan ook aan, dat het vet wat van je spare ribs afkomt op je aardappelpannetje druipt als je het pannetje op je vuur rooster zet
Het is de bedoeling dat ze er naast komen staan. Ik ga hem zo klaarmaken :)
 
o oo o o o o o o  oo wat is dat lekker zeg.
Heb hem van de week gemaakt, met 2 mooie NYstrips erbij.
Visite was er stil van.
 
ja, dat is echt genieten he
 
Hier vandaag ook op het menu, heb alleen geen oude kaas, dus probeer het met f?ta kaas. (moet geen probleem zijn lijkt mij.)

Ben benieuwd.

Mac
 
lijkt me ook lekker.
Dacht zelf ook om de room te vervangen voor zureroom.
 
Doe tegenwoordig kookroom. En van de week in plaats van oude kaas heb ik pecorino romano gebruikt een harde schapenkaas.
 
dit is echt zo'n recept waar je heerlijk mee kan varieren en er je eigen ideeen in kwijt kunt
 
Terug
Bovenaan Onderaan