BasBQ
Beef en Steak

Gerookte zalm

 
 

Roland78

Stoker
Berichten
302
Vandaag de "makkelijke" maandag,met gerookte zalm!
Het is de eerste keer dat ik een stukje zalm rook,maar de vrouw wou vis dus krijgt ze vis.. :p
Heb het gedaan volgens dit recept http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=287.0

in de rub
IMGP6251_zps3b12e4e4.jpg


schoongespoeld..
IMGP6254_zpsb774a86a.jpg


eind rub erop..
IMGP6255_zps655530f0.jpg


IMGP6261_zpsf484ef07.jpg


beetje rook erbij..(like the smell)
IMGP6264_zps762f4964.jpg


Resultaat...
IMGP6269_zpsd59a56cf.jpg


IMGP6270_zpsc6446c1b.jpg


Ik zeg,Dikke prima (en dat voor een niet zalm fanaat)  :) :)
 
ziet er prachtig en goed gelukt uit, je vrouw zal niet geklaagt hebben neem ik aan
 
Ik zelf zou hem er al veel eerder van de Q hebben gehaald, maar het zou vast gesmaakt hebben :)
 
De dame in kwestie heeft idd niet geklaagd,misschien wel wat korter de volgende keer
maar de smaak was erg lekker!!  :)
 
Mooi bordje, en de zalm ziet er ook goed uit!! ;)
 
Prima gedaan, anders de volgende keer op temperatuur proberen (55-60 graden)
 
Ik zie er een thermometer in zitten hoor, hoe hoog had je die staan? Ik zelf vind 55 eigenlijk al te hoog, ga de volgende keer voor 50?. Maar ik eet ook gewoon rauwe zalm, omdat ik het lekker vind ;)
 
Dominique zei:
Ik zie er een thermometer in zitten hoor, hoe hoog had je die staan? Ik zelf vind 55 eigenlijk al te hoog, ga de volgende keer voor 50?. Maar ik eet ook gewoon rauwe zalm, omdat ik het lekker vind ;)

Stond idd hoog,had net rooksnippers toegevoegd..daarna op 140 (volgens recept verder)
Het is me eerste keer dat ik een stukje zalm "rook" ,next time will be better  :D  :-[
 
Lekker stukje vis! Op welke kerntemperatuur haalde je hem nu van de Q?
 
Ziet er goed uit. ;D
 
Zalmpje gaat er altijd wel in!
 
Roland78 zei:
Dominique zei:
Ik zie er een thermometer in zitten hoor, hoe hoog had je die staan? Ik zelf vind 55 eigenlijk al te hoog, ga de volgende keer voor 50?. Maar ik eet ook gewoon rauwe zalm, omdat ik het lekker vind ;)

Stond idd hoog,had net rooksnippers toegevoegd..daarna op 140 (volgens recept verder)
Het is me eerste keer dat ik een stukje zalm "rook" ,next time will be better  :D  :-[
Het blijft toch een kwestie van smaak ook. Ik had een paar weken geleden de zalm tot 55?, maar op een dunner plankje dan anders. Plankje was in de brand, en ondanks de temperatuur was de zalm overrookt. Ik vond het wel lekker ( maar ben een lopende kliko volgens sommigen), maar tafelgenoten vonden het duidelijk te zwaar aan de rook. Rest in de koelkast gelegd, en de volgende dag was de rooksmaak veel milder.
 
Altijd lekker een stukje zalm, ziet er goed uit! Ik houd net als Dominique ook een kerntemperatuur van 50 graden aan, kom vaak hoger tegen maar dan wordt ie minder mals, blijft natuurlijk ook kwestie van persoonlijke smaak.
 
Ziet er lekker uit.
En als we het toch over kerntemp hebben ik hou voor zalm 45graden aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan