Auteur Topic: Sateh Babi/Ajam (= varkensvlees/kippenvlees)  (gelezen 43920 keer)

MarBQ

• Gerijpt
  • *
  • *
  • *
  • Bacon gives me a Lard-On
Re: Sateh Babi/Ajam (= varkensvlees/kippenvlees)
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2013, 10:30 »
Danny, het waren heerlijke stokjes :D
WGA, OTP57, WSM47, WSJ, CSG, Maverick ET-732, DigiQ DX2, Porkert #5 + #8  WPO

There's plenty of room for all of God's creatures...right beside the french fries!!

Steven&Me Count: 12  Zin om te Q'en: Veel!!

ChrisMaes

• Gemarineerd
  • *
  • Kennis delen is belangrijker dan kennis verwerven
    • Rook zonder Vuur
« Reactie #16 Gepost op: 22 april 2013, 11:15 »
Bedankt voor het delen van dit recept, staat op de TODO lijst!
BBQ blogger op Rook zonder Vuur en Habitgrowth

Boldeagle

• Gerijpt
  • *
  • *
  • *
  • Hee, kom eens ruikt deze lap naar chloroform ?
« Reactie #17 Gepost op: 22 april 2013, 11:16 »
Omdat wij (Bloemenboer en ik) zelf zeer druk vandaag waren met het bereiden van andere gerechten heb ik helaas jouw sateh gemist Danny  :(
maar het recept zal ik zeker eens gaan volgen  :)
Mike, ik heb wel 1 x gevulde champignon met bacon voorbij zien komen die werden geserveerd door Gerda en ook geproefd. Heerlijk!!
Recept zie ik graag tegemoet of wellicht al en keertje vermeld?

Geert, Zie onderstaande link:

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2656.0
A lot of black stuff and accessoires.  KCBS en WBQA certified judge  en Lid van het M&G BBQ team

Ik neem het leven met een korreltje zout,
een schijfje citroen, en een shot Tequila...

DanBras

• Gemarineerd
  • *
  • Tikus Kecil Rakus
    • RiddleQ's - Ridiculous Good BBQ!
Sateh Babi/Ajam (= varkensvlees/kippenvlees)
« Reactie #18 Gepost op: 22 april 2013, 15:18 »
Goed te horen dat iedereen het lekker vond :)
In totaal maar 25 satehs over en aangezien er tegen de 110 waren om mee te beginnen, is dat zeker minder dan verwacht. Ook gezien al het andere lekkere eten wat er beschikbaar was.

En waar had jij die grote frietgevormde kroepoek vandaan? Oriental?

Deze kroepoek frietjes heb ik idd van Oriental. Nu heb ik gemerkt dat die in Delft ze niet altijd op voorraad heeft, dus daar moet je een beetje geluk hebben. De Oriental in Den Haag Centrum heeft ze tot nu toe wel altijd op voorraad en ik pak altijd een paar zakken mee als ik daar toevallig een keer ben.

Percentage garnalen in deze kroepoek ligt vrij hoog (dacht 68% maar dit staat tegenwoordig niet meer op de zak) en een hoog percentage heeft mijn voorkeur omdat ik dat het lekkerst vind. Prijs ligt normaal gesproken tussen de €7,95-€8,95 per 500 gram.

Bij Wah Nam Hong op het Forepark (vlakbij de Sligro) hebben ze ook frietjes, maar van een ander merk. Deze is dacht ik €3,95 per 500 gram, maar hier zit een veel lager percentage garnalen in en dat proef je.

Update: het betreft hier trouwens ongebakken kroepoek. Deze moet je dus nog even afbakken/frituren in bij voorkeur zonnebloemolie op 180 graden (testen met een klein stukje ongebakken kroepoek).
Ik gebruik hiervoor een oude wok welke tot ongeveer 2/3 is gevuld met olie. Niet teveel tegelijk bakken want ze zijn ongebakken vrij klein en worden 3x zo groot. Hierna direct uit de olie scheppen en laten uitlekken, want kroepoek is snel te ver doorgebakken.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2017, 08:55 door DanBras »
OTP 47/57/67, WSM 57 (2x), WGA (2x), Monolith, GF 300E
KCBS Certified Master Judge & Table Captain / Team captain of award winning BBQ-team RiddleQ's

Dominique

• Forum Emeritus
  • BBQ Junkie
  • *
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 22 april 2013, 16:45 »
Dank je Dan, ik zal er eens naar uit kijken, waren heerlijk en dat zal zeker door het hoge percentage ganaal komen. Kroepoek bakken is leuk werk, dus dat komt wel goed.
Weer of geen weer heel vaak BBQweer.
Big Green Egg Large,2X WGA,SJ,Thai Stove, Weber original 47, WSM 47.
Certified BBQ Judge

ChrisMaes

• Gemarineerd
  • *
  • Kennis delen is belangrijker dan kennis verwerven
    • Rook zonder Vuur
« Reactie #20 Gepost op: 22 april 2013, 20:20 »
Kroepoek bakken is leuk werk, dus dat komt wel goed.
+1
BBQ blogger op Rook zonder Vuur en Habitgrowth

DanBras

• Gemarineerd
  • *
  • Tikus Kecil Rakus
« Reactie #21 Gepost op: 22 april 2013, 20:40 »
En naast leuk ook nog eens vele malen lekkerder dan kant-en-klaar voorverpakte kroepoek, o.v.b dat je uiteraard goede (= meestal de duurdere) kroepoek bakt.
En dat spul van de afhaal-Chinees mag de naam kroepoek eigenlijk niet eens hebben :)
KCBS Certified Master Judge & Table Captain / Team captain of award winning BBQ-team RiddleQ's

RedFox

• Gerijpt
  • *
  • *
  • De vos verliest wel z'n haar maar niet z'n BBQ !
« Reactie #22 Gepost op: 22 april 2013, 21:59 »
Goed te horen dat iedereen het lekker vond :)
In totaal maar 25 satehs over en aangezien er tegen de 110 waren om mee te beginnen, is dat zeker minder dan verwacht. Ook gezien al het andere lekkere eten wat er beschikbaar was.

Danny, ik heb ze niet kunnen/mogen proeven...zal ik je even via PM mijn prive adres geven? Kan ik ze alsnog proeven! Verzendkosten voor mijn rekening  :)
Monolith Le Chef BBQ Guru edition, Monolith Classic BBQ Guru edition, Monolith Junior, 2 x CyberQ Cloud, HeaterMeter, Thermapen, CSG, Dutch Oven 9ft
KCBS Certified BBQ Judge
HM V5: http://redfoxbbq.ddns.net:8888/luci

Kees Duym

• Kooltjesharker
« Reactie #23 Gepost op: 22 april 2013, 22:13 »
en jaaaaa....deze ook op het todo lijstje.....teveel lekkers om niet te maken :)
ik geniet...dus ik bbq
Weber 57 OTP met CIG4, WGA
Home made giga BBQ model 1, BTB-1
Thai stove

RedFox

• Gerijpt
  • *
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 22 april 2013, 22:19 »
Kees, het kleine hulpje/manneke wat je gisteren bij je had was TOP! (eventjes off-topic maar toch melden  :))
Monolith Le Chef BBQ Guru edition, Monolith Classic BBQ Guru edition, Monolith Junior, 2 x CyberQ Cloud, HeaterMeter, Thermapen, CSG, Dutch Oven 9ft
KCBS Certified BBQ Judge

DanBras

• Gemarineerd
  • *
  • Tikus Kecil Rakus
« Reactie #25 Gepost op: 22 april 2013, 22:22 »
Danny, ik heb ze niet kunnen/mogen proeven...zal ik je even via PM mijn prive adres geven? Kan ik ze alsnog proeven! Verzendkosten voor mijn rekening  :)
Haha....helaas Geert, het restant is inmiddels op en is vandaag opgepeuzeld door mijn vrouw, mijzelf en twee kleine piranhas die ik hier in huis heb :)
Maar het familierecept is inmiddels gepost en geen 'geheim' meer, dus je kan de smaak zelf makkelijk reproduceren. Ter extra info; mijn satehs zijn voor de meeting dit keer 36 uur in de koelkast gemarineerd.

Je ribbetjes waren trouwens fenomenaal.....geloof niet dat ik eerder zulke goede ribbetjes heb gegeten. Zag ik het goed op de foto's dat je ze met Blues Hog afgelakt hebt?

RedFox

• Gerijpt
  • *
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 22 april 2013, 22:30 »
Hi Danny, ik zal zeker het recept gaan inzetten!
En ja inderdaad, de ribbels waren afgelakt met Blues Hog Sauce.
Ik weet niet van welke slabben je hebt gesnoept, ik had 8 slabben met Butt Rub en 8 slabben met Plowboys Yardbird.
De Burr Rub is eigenlijk een beetje te spicy, maar sommigen gaan juist daarvoor.
Onze kinderen, kleinkinderen en ook menigeen gisteren gave/geven de voorkeur aan de wat mildere Plowboys Yardbird.
KCBS Certified BBQ Judge

DanBras

• Gemarineerd
  • *
  • Tikus Kecil Rakus
« Reactie #27 Gepost op: 22 april 2013, 22:48 »
Ik heb geen idee Geert welke ik geproefd heb. Tini kwam op een gegeven moment bordjes rondbrengen en hier heb ik er eentje van gekregen. Er zat voor zover ik weet geen piitige smaak in, dus ik ga er maar vanuit dat ik de milde versie heb gekregen. Smaakte iig zeer goed!!

Heb van Martijn ook een potje Blues Hog in ontvangst mogen nemen naast een tweetal rubs (Butt Rub en Todd's DIRT). Ga zeker deze saus ook op mijn ribs proberen :)
« Laatst bewerkt op: 22 april 2013, 22:49 door DanBras »

structor

• Forum Emeritus
  • BBQ Junkie
  • *
  • *
  • *
  • *
  • Emiel
« Reactie #28 Gepost op: 22 april 2013, 23:52 »
Danny bedankt voor het recept ook namens mijn vrouw!
Primo XL, OTG 57, WGA, WSM 47, UDS, diy controller, lime thermapen
Bbqcount 2018:
S&M count:

RedFox

• Gerijpt
  • *
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 22 april 2013, 23:59 »
Emiel, jullie hadden nog een erg lange trip voor de boeg naar Assen.
Hopelijk beetje christelijke tijd thuis in Assen gisteren.
gr
Geert
KCBS Certified BBQ Judge