BasBQ
Beef en Steak

ervaring doven van WSM 47

Janno

Tondelzoeker
Berichten
20
Sinds gister de trotse eigenaar van een WSM 47. Wat een leuke smoker!

Gister gelijk even doorgestookt om eventuele rare luchtjes te doen verdwijnen. Leek uiteindelijk niet echt nodig maar zo leer je toch een beetje je nieuwe smoker kennen. Het viel me wel op dat, in tegenstelling tot mijn DIY mini WSM en mijn Summit Charcoal, de WSM 47 bijzonder lang de tijd neemt om te doven. Mogelijk heeft dit iets te doen met aanzuiging van valse lucht door het niet perfect sluitende voordeurtje (rvs versie is al besteld). Maar misschien heeft het ook te maken met de hoeveelheid zuurstof die aanwezig is gezien het inhoudsvolume van de ketel an sich? Heeft iemand hier ervaringen mee of tips voor? Ik vind het zonde als de brandstof nog heel lang nabrandt als het niet nodig is. Misschien ben ik ook wel verpest door het snelle doven van mijn andere cookers?

Cheers,

Janno

asMmq7j.jpg

 
Duurde bij mij ook erg lang.
Ik heb er kachel band in gedaan rond de ketel en het deurtje.
Scheelt een hoop.
En hij blijft beter op temp  :D
 
Inderdaad herkenbaar. Had daar bij mijn WSM57 ook last van. Doof deze nu altijd met mijn MTP57 deksel. Dat werkt prima en snel.
 
Gewoon veel gebruiken, slibt alles vanzelf dicht En deurtje idd goed buigen of vervangen.
 
Dank voor de reacties allen!

noskos zei:
Gewoon veel gebruiken, slibt alles vanzelf dicht En deurtje idd goed buigen of vervangen.

Het zal met de tijd inderdaad steeds beter gaan en ik verwacht dat de RVS deur straks ook zal helpen qua afsluiting.

Dit weekend mag ie gelijk aan de bak met PP, moinkballs en babybacks... Dat zal vast helpen  ;)
 
Janno zei:
Dank voor de reacties allen!

noskos zei:
Gewoon veel gebruiken, slibt alles vanzelf dicht En deurtje idd goed buigen of vervangen.

Het zal met de tijd inderdaad steeds beter gaan en ik verwacht dat de RVS deur straks ook zal helpen qua afsluiting.

Dit weekend mag ie gelijk aan de bak met PP, moinkballs en babybacks... Dat zal vast helpen  ;)

Doe er maar een paar keer lekkere dikke speklapjes bij wil ook nog wel eens helpen. ;)
 
Mooi setje heb je daar Janno!
 
Sander72 zei:
Mooi setje heb je daar Janno!

Dank je Sander! Ik denk dat ik voorlopig voldoende mogelijkheden heb qua cookers.  ;)
 
Hier mag je dat zeggen - je bent onder vrienden - maar zeg dat NOOIT hardop thuis... je hebt namelijk nooit genoeg barbecues. Zeg niks waar je later mogelijk spijt van krijgt.
 
Sander72 zei:
Hier mag je dat zeggen - je bent onder vrienden - maar zeg dat NOOIT hardop thuis... je hebt namelijk nooit genoeg barbecues. Zeg niks waar je later mogelijk spijt van krijgt.

Janno zei:
...dat ik voorlopig voldoende...

"voorlopig"was gisteren he?  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan