BasBQ
Beef en Steak

Pekingeend

 

mvdslot

Vuurmaker
Berichten
80
Goedemorgen allemaal,

Graag wil ik een keer pekingeend maken van de bbq.. heeft iemand hier een goed recept voor?? Tegenwoordig heb ik een spit voor op mijn weber en denk eraan om hem hier op te maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
mvdslot zei:
Goedemorgen allemaal,

Graag wil ik een keer pekingeend maken van de bbq.. heeft iemand hier een goed recept voor?? Tegenwoordig heb ik een spit voor op mijn weber en denk eraan om hem hier op te maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er zijn verschillende varianten, ikzelf heb het ook nog nooit gemaakt maar het staat al heel lang op de todo lijst.
ik ga denk ik iets met deze 3 recepten doen.

https://thehappyfoodie.co.uk/recipes/kenis-peking-duck

https://chinatown.co.uk/en/recipe/ravishing-roast-peking-duck/

https://www.greatbritishchefs.com/recipes/peking-duck-recipe




 
Peking eend staat ook al een tijdje op mijn lijst. Toevallig gisteravond nog gegeten in Ron's gastrobar. Wat was dat weer fantastisch lekker.

Wat mij wel intrigeert in de recepten die Ewald linkt is dat ze de eend buiten de koelkast een hele nacht laten hangen. Mijn eerste instinct zou zijn dat dit een broeihaard is voor bacteri?n? Gaat het 'baden' in water/azijn wat de recepten eerst doen dit tegen of wat is de wetenschappelijke verklaring die er achter zit?
 
mrooding zei:
Peking eend staat ook al een tijdje op mijn lijst. Toevallig gisteravond nog gegeten in Ron's gastrobar. Wat was dat weer fantastisch lekker.

Wat mij wel intrigeert in de recepten die Ewald linkt is dat ze de eend buiten de koelkast een hele nacht laten hangen. Mijn eerste instinct zou zijn dat dit een broeihaard is voor bacteri?n? Gaat het 'baden' in water/azijn wat de recepten eerst doen dit tegen of wat is de wetenschappelijke verklaring die er achter zit?

Er staat bij 1 wel bij dat ze dit zo alleen in de koudere periodes doen en niet in de zomer.
Ik zou het zeker in op een koele plaats laten drogen liefst in een koelkast, in de zomer zeker in de koelkast.

Het baden in water en azijn zijn naast het drogen verantwoordelijk voor het krokante vel.

 
Leuke reacties bedankt, zelf had ik ook een recept gevonden

https://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-peking-eend/

Dit beschrijft ook aardig het stappenplan..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
mrooding zei:
Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

De luchtpomp/compressor wordt niet overall gebruikt, je kunt de huid ook voorzichtig met je vingers losmaken van de borst, doe ik met kip ook vaak
 
Ewald zei:
mrooding zei:
Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

De luchtpomp/compressor wordt niet overall gebruikt, je kunt de huid ook voorzichtig met je vingers losmaken van de borst, doe ik met kip ook vaak


Probeer ik ook wel eens maar gaat bij een verse kip wat beter dan bij een diepvries dat vel wil nogal eens makkelijk scheuren.
Heb jij daar nog een idee over om dat toch netjes te doen?
 
Hans zei:
Ewald zei:
mrooding zei:
Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

De luchtpomp/compressor wordt niet overall gebruikt, je kunt de huid ook voorzichtig met je vingers losmaken van de borst, doe ik met kip ook vaak

Probeer ik ook wel eens maar gaat bij een verse kip wat beter dan bij een diepvries dat vel wil nogal eens makkelijk scheuren.
Heb jij daar nog een idee over om dat toch netjes te doen?

Nitriel handschoenen aan en eventueel licht invetten, zodat ze glad worden, zo is de kans op beschadigen van het vel veel kleiner

 
Ewald zei:
Hans zei:
Ewald zei:
mrooding zei:
Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

De luchtpomp/compressor wordt niet overall gebruikt, je kunt de huid ook voorzichtig met je vingers losmaken van de borst, doe ik met kip ook vaak

Probeer ik ook wel eens maar gaat bij een verse kip wat beter dan bij een diepvries dat vel wil nogal eens makkelijk scheuren.
Heb jij daar nog een idee over om dat toch netjes te doen?

Nitriel handschoenen aan en eventueel licht invetten, zodat ze glad worden, zo is de kans op beschadigen van het vel veel kleiner

Ga ik proberen dank voor de tip ;)
 
Goede tip om ingevette handschoenen te gebruiken. Ik heb het vorige keer bij een verse kip met de hand geprobeerd maar dat ging toch niet al te soepel. Bij de borstfilet ging het wel prima.

Ik bedacht me vanmorgen dat ik in de schuur een elektrische luchtbedpomp heb. Die kan ik volgens mij ook prima gebruiken!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan