Kamado Express Vuur en Rook

Auteur Topic: Sligro binnenkomen?  (gelezen 589 keer)

Bert dvl

• Tondelzoeker
Re: Sligro binnenkomen?
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2020, 15:59 »
De conclusie is dus eigenlijk:
De Sligro en Makro doen er niet erg moeilijk over, en de hanos verschilt per filiaal.
Of heeft iemand hier nog wat aan toe te voegen?

Met vriendelijke groet,

Bert dvl

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Want anders hoor ik graag, welk filiaal een online kaart wel/niet accepteerd

pko

• Sprokkelaar
  • *
    • pkobbq
« Reactie #16 Gepost op: 16 januari 2020, 16:02 »
hhmm dan toch de pas van de Hanos maar in de portemonee doen.
Voor ik problemen krijg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Master - Touch / GBS/gbs Wok/Sear grate
wsm 47 - mini kamado
Bastard 2019 medium
Locarno rookoven
Joy Stove

mcjas

• Kooltjesharker
  • *
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2020, 16:04 »
Hanos Amsterdam gaat ook gewoon met de App hoor.
Bij mij ligt de pas ook meestal in de lade.

Bij mij lukte het niet met de app om in Amsterdam naar binnen te gaan, heb wel een dagpas gekregen nadat ze mijn buurman hadden gebeld om te checken of ik een "collega" van hem was.....
Oh jeetje. Ze gaan dus toch in hun systemen kijken blijkbaar.. of heb je gewoon zomaar een nummer op gegeven?
Groetjes,

Bert dvl

Ik had de pas van mijn buurman in mijn app staan, die niet werkte bij de ingang.
Toen keken zij inderdaad in de computer of de pas nog geldig was. Zei toen dat een collega van me gevraagd had om wat op te halen. Zij belde toen mijn buurman, nadat ik zelf zijn nummer gegegeven had.
Hij bevestigde dat ik naar binnen mocht en toen kreeg ik een dagpas
Kamado Joe II classic, Weber 57 cm, EasyBBQ thermometer

mrooding

• Sprokkelaar
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 16 januari 2020, 17:40 »
De Hanos in Nieuwegein is ook geen issue. Ze hebben ooit 1 keer aan de kassa gekeken naar het adres van de pas en toen kreeg ik de opmerking dat er in Eindhoven (bedrijf van broer staat daar geregistreerd) ook een mooie Hanos is en of ik zelf in de buurt woon. Leek verder niet alsof ze met de info ook echt iets wilde doen. Was volgens mij puur interesse

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Barbeknoei

• Stoker
  • *
  • *
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 16 januari 2020, 20:31 »
Bij Hanos Antwerpen accepteert men alleen de fysieke pas. Sterker nog, wanneer men ontdekt dat jij niet degene bent die op die pas staat, of als inkoper geregistreerd staat, wordt de pas onmiddellijk geblokkeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Bert dvl

• Tondelzoeker
« Reactie #20 Gepost op: 16 januari 2020, 20:38 »
Bij Hanos Antwerpen accepteert men alleen de fysieke pas. Sterker nog, wanneer men ontdekt dat jij niet degene bent die op die pas staat, of als inkoper geregistreerd staat, wordt de pas onmiddellijk geblokkeerd.

Jeetje, wat een beleid zeg...
Dat vind ik wel een te hoge maat van straf zeg.

Barbeknoei

• Stoker
  • *
  • *
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2020, 20:48 »

Ik snap de gedachtegang wel. Veel klanten kopen op rekening. Je wilt niet dat een willekeurige werknemer op kosten van jouw zaak iets komt kopen, zonder dat jij er iets vanaf weet.
Daarom moet, als er iemand anders dan degene op die pas, geregistreerd staan als gemachtigde om voor jouw zaak te mogen kopen.

Daarnaast is de controle van de Belgische belastingdienst iets strenger.
Het blijft een horeca groothandel, waar anders dan bij de Makro niet iedereen naar binnen mag.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 20:52 door Barbeknoei »

Bert dvl

• Tondelzoeker
« Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2020, 20:59 »

Ik snap de gedachtegang wel. Veel klanten kopen op rekening. Je wilt niet dat een willekeurige werknemer op kosten van jouw zaak iets komt kopen, zonder dat jij er iets vanaf weet.
Daarom moet, als er iemand anders dan degene op die pas, geregistreerd staan als gemachtigde om voor jouw zaak te mogen kopen.

Het blijft een horeca groothandel, waar anders dan bij de Makro niet iedereen naar binnen mag.
Ja, in zekere zin ben ik het met je eens.
Maar, ik vind wel dat de baas daar zelf ook verantwoordelijk in moet nemen.
Want op rekening van de baas spullen kopen, kan ook wel via andere wegen.
En de Makro hier in Nederland is heel anders dan die in België.
In België kan je als particulier zelf een pasje aanvragen.
In Nederland kan dit niet.
Hier heb je een KvK nummer nodig.
En anders kan je een pas ook echt niet aanvragen

Dus hier is het wel een echte groothandel.
In België is het eigenlijk gewoon een soort van supermarkt., de Makro

Bert dvl

• Tondelzoeker
« Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2020, 21:00 »

Maar als er echt met belasting word geklooid in België is het wel begrijpelijker van de Hanos

Barbeknoei

• Stoker
  • *
  • *
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2020, 21:01 »
Klopt, maar daarom dus dit beleid om dat van de makro in België te voorkomen.

SilverFox

• Gerijpt
  • *
  • *
  • *
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2020, 23:05 »
Even een paar kleine kanttekeningen;
In Nederland is zowel de Hanos, de Sligro als de Makro een groothandel. Wat dat betreft zit daar tussen deze 3 geen verschil in in Nederland.
Ondanks dat de Hanos een horeca groothandel is, krijg je ook een pas bij een ander type onderneming (en das op zich niet zo heel gek; cup-a-soup past in alle bedrijfskantines, dus dan mag het ;) ). Zelfde bij de Sligro, daar werd ik bijna dood geknuppeld met reclame of ik niet alsjeblieft een pas wilde aanvragen (alszijnde een IT bedrijf).
Het kunnen kopen door middel van automatisch incasso (lees; op rekening), kan uiteraard ook uitsluitend worden toegestaan bij een fysieke pas en uitgesloten worden bij gebruik van een app (ik noem maar een dwarsstraat). Je zou immers ook kunnen pinnen of contant kunnen betalen. (Of een andere mogelijkheid eventueel; geen automatisch incasso?) Heb inderdaad wel eens bijzondere verhalen gehoord over het kopen op rekening waarbij de ex-inkoper toch nog even gauw een ronde deed omstreeks zijn laatste werkdagen voor het betreffende bedrijf (letwel; dit was met een fysiek pasje. Uitsluitend daarmee los je het probleem niet op natuurlijk. Maargoed, das een andere discussie).
Belastingtechnisch zie ik weinig verschil of ikzelf mijn eigen kip haal, of mijn buurman zijn kip haalt op mijn pas. Beide bonnetjes druk ik niet in de boekhouding. En voor de verkopende partij maakt het volgens mij ook weinig verschil...

Misschien kijk ik er wel veel te simpel tegenaan hoor, ik zie vooral manieren hoe het wél zou kunnen :D

Back on topic; Sligro naar binnen met uitsluitend de app, lijkt bij iedereen tot nu toe prima te gaan!
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 23:14 door SilverFox »
Weber Genesis S-330, Big Green Egg Large, Weber Go Anywhere, DigiQ DX2, Thermapen MK4

frits292

• Tondelzoeker
« Reactie #26 Gepost op: 17 januari 2020, 05:04 »
Lees dit even en wordt lid dan zit je sowieso goed bij de Hanos zonder problemen.
Ik heb zelf ook deze maand weer betaald, dus ik kan weer een jaar naar de Hanos.

https://wbqa.nl/meld-je-aan-lidmaatschap/
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 05:05 door frits292 »
Weber 57, UDS 210L, Weber Go-Anywhere, Thermapen, GrillEye Pro

pko

• Sprokkelaar
  • *
    • pkobbq
« Reactie #27 Gepost op: 17 januari 2020, 06:43 »
Inderdaad ik heb ook deze maand weer betaald. Dus verzekerd van de Hanos pas.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Master - Touch / GBS/gbs Wok/Sear grate
wsm 47 - mini kamado
Bastard 2019 medium
Locarno rookoven
Joy Stove

Bert dvl

• Tondelzoeker
« Reactie #28 Gepost op: 17 januari 2020, 06:49 »
Lees dit even en wordt lid dan zit je sowieso goed bij de Hanos zonder problemen.
Ik heb zelf ook deze maand weer betaald, dus ik kan weer een jaar naar de Hanos.

https://wbqa.nl/meld-je-aan-lidmaatschap/
Oh dat is inderdaad wel een goed idee!
Jammer dat zoiets niet voor andere groothandels geld. Zou toch wel erg leuk zijn voor vele.

frits292

• Tondelzoeker
« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2020, 19:31 »
Idd wel jammer ja, maarja beter iets dan niets zullen we maar zeggen ;)
Weber 57, UDS 210L, Weber Go-Anywhere, Thermapen, GrillEye Pro

Het BBQ Genootschap

« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2020, 19:31 »