Vanmiddag ben ik begonnen aan mijn uds.
Hieronder een foto van een aantal onderdelen die ik heb besteld op aanraden van Wijmaar.

De 3 luchttoevoeren heb ik verdeeld om het vat heen. Met wat wiskunde kon ik ze evenredig verdelen.
57 cm x 3,14 = 180 cm. 180 / 3 is 60 cm. Dit afgetekend met een stuk (niet elastisch) touwtje en klaar.
Ik heb schilderstape gebruikt voor het aftekenen. Niet alleen is het dan goed te zien, ook heb je als je gaat boren, minder kans op uitschieters.
Met een laserwaterpas heb ik vervolgens de rest van de markeringen gedaan. Mocht er een afwijking in de verdeling zitten, dan geldt dat voor het gehele vat. en valt die paar mm niet meer op.

Daarna de ton mee naar buiten genomen en ben ik gaan aftekenen en de gaten gaan boren voor de luchttoevoer. Van daar uit heb ik de andere boorgaten uitgemeten. 2x voor de buis van de luchttoevoer en 2x voor het railsysteem waarmee je planken dragers mee aan de muur bevestigd.
Deze heb ik zo uitgemeten dat de bouten van de plankendragers over de bouten de de luchttoevoerhouders gaan. Dan zijn die meteen weggewerkt. Dat ziet er zo uit.

Het rooster van mijn weber 57cm past nog prima tussen de plankendragers in. Alleen niet meer langs de bout. Er komen dus nog verzonken bouten in. Die moet ik nog even halen. Al met al ziet het er dan zo uit.

Ik heb voor plankendragers gekozen omdat ik niet vast wil zitten aan een vaste hoogte van mijn rooster. Nu kan ik combineren in zowel hoogte als het aantal roosters.
Aan de achterkant heb ik een hoekstuk gedaan welke ik afgedopt heb. Hier wil ik in de toekomst een controller op zetten.
Tot zo ver de update. Als ik verder ben gegaan zet ik dat hier neer.