BasBQ
Beef en Steak

Het beste broodje voor pulled pork?

Dag allemaal, de kop verraadt de vraag eigenlijk al.
Ik ga mezelf wagen aan de pulled pork en steek daarom van het weekend de Guru weer eens aan.
Alleen vroeg ik mezelf nu af, wat vinden jullie nu eigenlijk het lekkerste broodje om erbij te serveren?
 
Zelf verkies ik een vers zacht wit bolletje, dat slechts als "handvat/transportmiddel" dient om de Pulled Pork in de mond te krijgen.

Cowlsla laat ik meestal achterwegen want waar sla zit zit geen vlees .

Het zuurtje/augurk heeft wel een persoonlijke voorkeur te weten "Kesbeke" zoet-zuur.

Maar doe vooral wat je zelf lekker lijkt!
 
Wij gebruiken altijd d?nner broodjes van de Turkse bakker, net even wat steviger dan een gewoon wit bolletje.

En coleslaw maak ik tegenwoordig met rode kool, vind ik lekkerder dan met witte.

@Marcel: ook hier de favoriet, alleen heet het dan KeSbeke  :D :D (sorry, kon het niet laten)
 
Een wit bolletje wordt altijd snel klef.
Iets steviger is welkom, of even het bolletje kort grillen op de snijvlakken voorkomt voor een deel dat hij klef wordt.
Surinaamse broodjes zijn altijd lekker met dit soort dingen (ook even grillen, worden ze bovendien nog smakelijker van), of mini Turkse broodjes zijn ook steviger.
Koleslaw vinden wij lekker maar niet op een broodje PP, schijfjes/plakjes augurk vinden wij veel lekkerder, maar dat is weer puur persoonlijk.
En ja de Kesbeke zoetzure augurken zijn erg lekker ;)
 
mcjas zei:
Wij gebruiken altijd d?nner broodjes van de Turkse bakker, net even wat steviger dan een gewoon wit bolletje.

En coleslaw maak ik tegenwoordig met rode kool, vind ik lekkerder dan met witte.

@Marcel: ook hier de favoriet, alleen heet het dan KeSbeke  :D :D (sorry, kon het niet laten)
Kesbeke It is.
 
Dank voor de tips!
En duidelijk heb ik morgen dus ook een potje Kesbeke nodig. :D
Bolletjes op de grill doe ik ook bij de hamburgers, dat is inderdaad wel lekker ja.

@Ewald, Ik ben zeker wel benieuwd naar Surinaamse broodjes maar ik heb hier in de buurt alleen een Turkse bakker zitten.  ;)
En zo'n d?ner broodje is wel handig om te vullen.

En de coleslaw haal ik lekker lui bij de groenteboer deze ronde.
Ik zal morgen nog wel een fotootje van het resultaat posten.
 
Als ik de tijd heb maak ik het liefst mijn eigen broodjes. Na een aantal recepten afgegaan te zijn is dit tot nu toe mijn favoriete brioche broodjes recept: https://lifemadesimplebakes.com/homemade-brioche-hamburger-buns/

Zoals eerder gezegd zou ik ze wel even doorsnijden en kort op de grill leggen om ze wat knapperiger te maken.
 
Dat is zeker lekker, maar voor mij al weer vijf jaar geleden dat ik iets gebakken heb. En net als met de salade was ik vandaag liever lui dan moe. ;)

Overigens ben ik wegens tijdgebrek (lees chagrijnige peuter) gegaan voor een volkoren pita, en dat was ook lekker.
Ik heb het gerecht gemaakt met lekkere lappen procureur op de 3-2-1 manier en dat ging super.

En bedankt voor de Kesbeke tips, 't potje is leeg.
En hier is dan de beloofde foto, 't heeft gesmaakt!

69920945_2626463954052062_6513542449569202176_o.jpg
 
Ik ben fan van de hamburgerbroodjes van Pur Pain, te koop bij de Sligro. Ze moeten nog even afgebakken worden. Deze zijn groot genoeg om flink wat pulled pork te dragen. En tegenwoordig doe ik ipv mijn Koolsla ( recept te vinden op deze site ;) ) zelfgemaakte zoetzure rode uien erop. Hiervan heb ik altijd wel een potje op voorraad staan.
 
Dat klinkt ook zeer goed, ik zal de volgende ronde eens wat extra tafelzuurtjes proberen.
En de volgende keer verwissel ik dan ook de pita door iets anders, dat was deze ronde, zoals Marcel het zo mooi stelde, enkel een transportmiddel.  ;)
 
Rickert zei:
@Ewald, Ik ben zeker wel benieuwd naar Surinaamse broodjes maar ik heb hier in de buurt alleen een Turkse bakker zitten.  ;)
En zo'n d?ner broodje is wel handig om te vullen.

De Turkse bakker hier (de gewone bakker trouwens ook) verkoopt ook Surinaamse broodjes ;)
 
Ik blijf groot fan van zelf gebakken Brioche broodjes. Zijn lekker stevig, kunnen vocht/saus van de PP en Coleslaw goed hebben. En niet onbelangrijk, ze zien er ook nog eens mooi uit:

064cd4dfb793cd82650b8c730f3bf33a.jpg
1efa189cfa113e3bcdba393ca58ea7f4.jpg


Volgens dit recept, ik gebruik altijd de helft van de hoeveelheid suiker.

https://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/2017/08/briochebroodjes.html?m=1

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
 
De broodjes zien prachtig uit, bedankt voor het delen.
 
Wellicht het ultieme broodje. Hier in huis is pita inmiddels verboden. Zelfgemaakte lepigna moet het zijn. Erg makkelijk te maken alleen het rijzen kost tijd. Simpel en lekker probeer maar:  http://www.receptengalerie.nl/lepigna.html


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Of voor de afwisseling.... Een wrap!
Deed ik laatst en beviel super!!
 
Ik waande mij heel even op het forum van Heel Holland Bakt! ;)
Bedankt voor de recepten, het ziet er allemaal heerlijk uit en ik ga er zeker eens een paar proberen. Je hebt ondertussen toch genoeg tijd :)
 

paulus1972

Kooltjesharker
Berichten
200
Heel Holland Bakt?? Leuk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
maar even, @Rickert : heb je geen foto's gemaakt? We zijn nu wel erg nieuwsgierig
 
Terug
Bovenaan Onderaan