BasBQ
Beef en Steak

PP, Char Siu buik spek voor stikker en een rib erbij voor avond eten.

 
 

Angra Mainyu

Tondelzoeker
Berichten
22
Weer mooie stukken vlees bij mijn slager besteld, Heyde Hoeve buikspek (1,5kg) en Heyde Hoeve boston butt (2.6kg en bot was er al uit) en 2,4kg short ribs voor een andere keer.
Donderdag de buik ontdaan van de zwoerd en de butt ontdaan van de vet kap.


Butt:



Beide voor een paar dagen in de Allbrine colour, waarbij ik de butt ge?njecteerd heb met ananas sap (kijken of dat wat is :p)



Zaterdag de butt uit de brine en gepoederd met een basis rub met een mediterraanse twist (oregano) en weer terug de koelkast in.


Vanochtend de smoker gereed gemaakt en als eerste de butt erop.


Met de butt erop, mooi tijd om de rib in een teriyaki marinade te zetten en de buik in de Char Siu marinade. (de welbekende knal rode marinade)


Waarna om een uurtje of 13:00 de buik en de rib erop konden.


Na 3 uur de rib en de butt, die bleef hangen op 62 graden, ingepakt. Het ziet er al goed uit.


Butt met een klodder crisco en wat ananas sap gemixt met honing ingepakt.
Rib ook met een klodder crisco en wat ingekookte marinade.

Als eerste de spek bij 72 graden eraf en ingepakt om te laten rusten.

Zag er fantastisch uit. Resultaat foto: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=21886.msg325390#msg325390

Zo de rib uitpakken na 2 uur om nog ff een uurtje max te lakken en beetje steviger te krijgen.


Gelakt en weer teug naast de butt.


Rib was boterzacht:


En een paar uur later stond daar ook een bak PP.


Alles gestookt op sekkelbos hout van Flames & Flavour, op ongeveer 120graden.

Bedankt voor het lezen en nog een fijne zondag.
 
Mooie run hoor. Zn dikke smoker kan je lekker vol leggen. Gaaf man. Die char siu marinade moet ik dringend eens gaan maken. Zo vaak al verlekkerd naar zitten kijken. Toch eens werk van maken.
 
Bram zei:
Mooie run hoor. Zn dikke smoker kan je lekker vol leggen. Gaaf man. Die char siu marinade moet ik dringend eens gaan maken. Zo vaak al verlekkerd naar zitten kijken. Toch eens werk van maken.

Ik denk dat de Char Siu (red roast kruiden van de toko) op dit moment mijn favoriet is en met namen voor ribben.

En de smoker was nog lang niet vol  :p
 
Ziet er lekker uit ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan