BasBQ
Beef en Steak

Brisket pakket gekregen

 
 

niels.mansveld

Sprokkelaar
Berichten
37
Ik heb een brisket pakket gekregen ( https://beefensteak.nl/brisket-kit//?utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=googleshopping&gclid=Cj0KCQjwho7rBRDxARIsAJ5nhFqfnDe1koQXiSnDSGV13TgE3OHpiJZYv7dO-l-i68Qpc2DlCalP7zoaAvzZEALw_wcB

Helaas zit er alleen helemaal geen recept bij. Kan iemand mij enigszins opweg helpen? Is bijvoorbeeld die ashes 2 ashes rub goed. Moet ik de brisket ook. Of met iets injecteren? Ik hoor het graag, hoop hem zaterdag op mijn WSM te bereiden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Die van mij staat voor donderdag op de planning. Ik ga hem injecteren met jus (afgekeken bij de post van Ewald) ik ga mijn brisket (flat) verdelen in links/rechts ene kant alleen PeZo en andere kant een koffierub. En dan ga ik hem garen bij 107/110? tot kern van +- 72? en pak hem dan in tot +- 90? en kijk vanaf dan met sateprikkee of die "gaar" genoeg is.
 
dit forum staat vol met recepten voor brisket.
laat jezelf inspireren zou ik zeggen
 
Ik heb een nacht lang de Brisket op de smoker gehad. Constante temp van 120 graden. Nu is de brisket pas 50 graden van binnen. Heb ik hem te laag gehad?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
nielsmans zei:
Ik heb een nacht lang de Brisket op de smoker gehad. Constante temp van 120 graden. Nu is de brisket pas 50 graden van binnen. Heb ik hem te laag gehad?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt je temperatuur meter dan wel?
En is dat je dome temperatuur (is vaak hoger dan op je rooster).
Bij mij scheelt dat vaak 35 a 40 gr.C
 
Hmm dat met de dome zou het wel kunnen zijn. Is de meter op de bbq zelf, die zit op de dome. Is het nog te redden? Heb schuiven wat verder open gezet dus temp loopt al netjes op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
nielsmans zei:
Hmm dat met de dome zou het wel kunnen zijn. Is de meter op de bbq zelf, die zit op de dome. Is het nog te redden? Heb schuiven wat verder open gezet dus temp loopt al netjes op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb je de rooster temperatuur wel eens gemeten? :-?
Want dat is de temperatuur waar je vlees op grilt.
 
Nu vanmorgen wel

Die is nu 120graden. Kern van de Brisket zat nu op 72. Dus nu in folie erop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan