BasBQ
Beef en Steak

Weekend BBQ; Ribs, Queso Dip, Pumpkin Pie, Rotdogs & Leftover day

 
 

Bobvt78

Kooltjesharker
Berichten
196
Het pinksterweekend maar weer eens achter de BBQ doorgebracht  B-)

Zondag

Eigenlijk zou zondag de mooiste dag worden, dus daar maar meteen plannen voor gemaakt. Rond 11:30u de Q aan, eerst maar een lunch.

0OwyCN1.jpg


Rotdogs zijn bij ons inmiddels een beetje een traditie geworden als start van een dag BBQ  :D  Ze waren weer zo lekker dat ze de foto niet gehaald hebben  :-O
Neem maar van me aan dat ze op bovenstaande foto op de BBQ lagen met een blokje appelhout. En daarna gingen er 2 kleine varkens-ribeyes op die ik later gepulled heb en verwerkt heb in de Queso dip.

Rond 14u de smoker aan voor 3 racks ribs; 2 racks rum ribs en 1 rack traditioneel (piggymix en BBQ saus).

ur1LRZU.jpg


Past allemaal weer n?t, je snapt nu waarom ik in de markt ben voor een kamado  :p

Maar uiteindelijk een prachtig resultaat bereikt, na het inpakken nog even lakken en afgrillen op de weber57 (die stond inmiddels nog maar op 100 graden, dus precies goed):

IqoCIMt.jpg


Gq48TnA.jpg


3JCGbfQ.jpg


Met een prachtig resultaat (dit zijn alleen de Rum-ribs)

Rxumh31.jpg


Geservereerd met Cornbread uit de DO en een lekkere mango-aardbei-avocado-limoen salade (helaas geen foto's)

Toen de ribs lekker aan het garen waren, tussendoor voor de lekkere trek nog even een Cowboy Queso Dip Skillet gemaakt voor bij de nacho's, die gaat er hier altijd wel in!

vE7JGyS.jpg


En de dag afgesloten met een heerlijke pumpkin pie uit de skillet:

8zvZdoV.jpg


De recepten zijn allemaal van Smokey Goodness, behalve het Cornbread (die is van Southern Dutch BBQ) en de salade.

Maandag

Uiteindelijk bleek maandag ook nog best mooi weer te zijn. Er waren nog wat restjes, dus ook daar even creatief mee aan de slag gegaan:

MbiQcex.jpg


Van een half rack ribs wat pulled meat gemaakt en die met wat appelsap erdoor weer opgewarmd op de BBQ. Lekker op een broodje met wat coleslaw.
En daarnaast uit de losse pols wat burgers gemaakt; HOH gehakt, wat basilicum, peterselie en oregano, scheutje melk en paneermeel, eitje en afgemaakt met flink wat geraspte pecorino en een beetje tomatenpuree. Echt verrassend lekker!

mX6SGcO.jpg


uVJcTsu.jpg


Al met al weer een geslaagd weekend. Nu weer even een weekje gezond en flink sporten  ;)
 
Sporten? Is toch allemaal harstike gezond eten. Ik zeg een geslaagd weekend. Ziet er heerlijk uit.
 
Ziet er uit als een geslaagd weekend :)
 
Een goed besteed weekend ziet er allemaal goed uit.

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Ondanks dat de lunch net verorbert is krijg ik hier spontaan weer trek van. Lekker bezig geweest!
 
Zo. Weekend goed doorgekomen zo te zien. Lekkeren gerechten allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan